A slovenski filmi res ne morejo brez preklinjanja?

14.11.2010

To, da se v slovenskih filmih preklinja in da je zgodba vsaj na nek način prepletena s seksom, ni nič novega. Vsekakor pa je vsaj zame novo to, da so se pri novem slovenskem filmu “Gremo mi po svoje” spustili tako nizko, da so kletvice izgovarjali in prepevali tudi otroci.

Nisem čistun, a vendar se mi to zdi nesprejemljivo. Pri vsem trudu staršev in šolnikov, da bi otrokom privzgojili pozitivne vrednote in jih naučili spoštljivega komuniciranja, je film, ki si ga ogleduje tudi velika množica otrok, vsekakor neprimeren. Otroci se največ naučijo ravno iz medijev – tudi iz filmov. Zato se sprašujem, ali se vsi ti ustvarjalci filmov sploh zavedajo, kakšno veliko moč pravzaprav imajo. Vem, da bo marsikdo rekel, da naj ne kompliciram, ker je to le film. Da. Res je film, a filmi imajo vpliv. Na odrasle in na otroke. Ljudje pa smo v resnici v večini medijsko nepoučeni.

Prav pogrešam tiste stare čase, ko smo se smejali prigodam Čebelice Maje in si z veseljem ogledovali Kekca.

A Slovenci res ne zmoremo več narediti filma brez neprimernih jezikovnih dodatkov?

Zgodba v “Gremo mi po svoje” je postavljena v lepo slovensko naravo, a se sicer zdi nedodelana. Še posebej nenaravne so spremembe nekaterih glavnih likov. Jurij Zrnec, kot eden izmed trenutno najboljših komikov pri nas, je (po moji oceni) igral  zanj neprimerno vlogo vodnika, ki je svoje vedenje spreminjal precej nerealno in neprepričljivo. Če so že želeli narediti komedijo, kar “Gremo mi po svoje” kljub nekaterim smešnim kadrom, ni, bi lahko z Jurijem dosegli marsikaj.

Nedokončani pa so tudi nekateri drugi deli zgodbe. Delno lahko razloge iščemo v tem, da so ustvarjalci filma želeli pustiti nekaj “odprtih zadev”, da gledalec sam razmišlja o tem, delno pa so razlogi verjetno tudi v tem, da zgodba enostavno ni bila dovolj dobro premišljena.

Za dodatno duhamornost pa so seveda poskrbeli še inserti sanj, ki naj bi jih sanjali nekateri glavni igralci in se zdijo popolnoma nepotrebni.

Igralska zasedba je sicer odkrila kar nekaj mladih talentov, ki bodo lahko z leti tudi zablesteli. Za kar jim držim pesti.

Upam pa tudi, da bodo slovenski ustvarjalci filmov nekega dne končno dojeli, da se komično in zanimivo zgodbo da postaviti tudi brez preklinjanja in vpletanja otrok v neprimerne scene. Sama zgodba bi brez vseh teh negativnosti bila več kot zanimiva in film bi ob malo boljši dodelanosti lahko postal veliki hit.

  • Share/Bookmark

V kategoriji dnevnice, tisto moje novo, življenje Tagi: , ,

 

30 komentarjev Dodaj komentar

  • 1. anonim  |  14.11.2010 ob 19:24

    Se strinjam – kletvice niso povsod potrebne in so v mladinskih filmih nezaželene!

  • 2. maty  |  14.11.2010 ob 19:28

    ja bog se usmili, ko v filmu preklinjajo srbi in bosanci je to smešno, ko preklinjajo slovenci je to neokusno…

  • 3. Milan  |  14.11.2010 ob 19:47

    Saj zato pa slovenskega filma nihče resno ne jemlje. In ga posledično tudi ne gleda. Torej se sam po sebi ponuja zaključek: Ukinimo “Kulturo”! Ker v ničemer ne prispeva k splošni kulturi Slovencev, ki se z njo tako radi ponašamo. Celo državo smo si s tem namenom in ciljem napravili, kajne?

  • 4. anonymous  |  14.11.2010 ob 19:55

    Dobrodosli v demokraciji.

  • 5. NordStar  |  14.11.2010 ob 19:56

    Videl sem samo nekaj izsekov filma in me ni prepričalo. Po moje je ves keč števila ogledov filma v imenu JURIJ ZRNEC. Ta pa počasi postaja prepoln samega sebe.

  • 6. Ana  |  14.11.2010 ob 20:48

    Mene osebno je film nasmejal in me zabaval. Kar se pri slovenskem filmu ne zgodi velikokrat. Kljub temu da sem občutljiva na preklinjanje (v družbi ali v filmih, kjerkoli; ke to ni v skladu z mojim besednim zakladom), me tu ni zmotilo – morda je bilo uporabljeno na relativno “primeren” način. Če smo že zaznali problem preklinjanja in nam ni všeč, da ima vpliv na naše slovenske otroke, se pa lahko vprašamo še to, na kakšen način film še vpliva na gledalce? Zakaj ne bi našli kakšnega pozitivnega vpliva fiilma? Po mojem mnenju so bolj ali manj dobro prikazane nekatere vrednote, med drugim več kot izrazita “vsi za enega, eden za vse” – no, tega v slovenski kulturi ni prav veliko, pa so vseeno izpostalili kolegialnost kot vrednoto. Morda pa bodo od filma otroci pobrali ravno to?

    Sicer pa glede preklinjanja … včasih skrivanje pred otroci ne zaleže – skrivanje čokolade (preklinjanja) pred njim je kratkoročno lahko učinkovito, dolgoročno pa bo postal “odvisen” od čokolade (ali preklinjanja). S skrivanjem (realnega stanja) sprožimo ravno obraten proces kot ga želimo doseči.

    Se strinjam, da bi bila zgodba lahko bolj dodelana, tudi tu je meni malo zmanjkalo štrene. Tisti sanjski momenti mi tudi nimajo toliko pomena (ali pa njihovega pomena enostavno nisem razumela na pravi način – kakršen koli že je pravi način). Drugače se mi zdi pa film fajn in sproščujoč.

  • 7. nevenka  |  14.11.2010 ob 21:59

    nevenka

    Itak se pri nas ocenjuje povprečnega Slovenca kot primitivca, ki se lahko identificira zgolj z nekom, ki praktično živi skoraj samo instinktivno, vse ostalo je zgolj dekoracija dogajanja. To se pravzaprav najbolj vidi po tem kakšen humor se Slovencu prodaja, južnjaški ali pa skrajno vulgaren, pa naj ga posreduje Rifle ali pa Zrnec ali pa Džurić, ali pa kak veseli Štajerc. Pri nas je lep del karakternih igralcev zaslovelo z golo zadnjico, ki se je bliskala iz kakega grma ali pa skednja. Človek bi res mislil, da je to naša folklora, brez katere ne gre. Pri nas nihče ne piše kvalitetnih, iskrenih in psihološko izdelanih in dodelanih zgodb – scenarijev. Če pa že, potem pa pojma nimam kaj vsi ostali iz tega naredijo, da je takoredkokaj sploh gledljivo.

  • 8. IZTOK GARTNER  |  15.11.2010 ob 00:05

    IZTOK GARTNER

    Filma še nisem videl, lahko pa rečem, da je tvoj zadnji odstavek o uspehu zgrešen, saj je film žepo prvem tednu le v Planetu Tuš videlo več kot 30 tisoč gledalcev.

  • 9. ana kos  |  15.11.2010 ob 08:59

    Filma ne poznam, bi ga pa ne šla gledat niti zaradi Zrneca. Tega sem imela čez glavo na maturantskem plesu svoje hčere, kjer je bil kao humoristz – a zame je bil le “kao”. Preklinjanje ne pomeni kulture in včasih ob kakšni knjigi obstanem, ko se mi zdi vsebinsko dobvra, toda tako groba in vulgarna v svojem izrazju, da je enostavno ne bi dala v branje svoji mladini … oz. nikomur …

  • 10. tatoslo  |  15.11.2010 ob 10:21

    tatoslo

    MIlan s tvojim umovanjem o negledljivosti slovenskih filmov se, na srečo, nas ne strinja vsaj 156.000, ki smo gledali Petelinji zajtrk, pa 155.000 s kajmaka in marmelade…

  • 11. Prome  |  15.11.2010 ob 10:33

    Prome

    “Otroci se največ naučijo ravno iz medijev – tudi iz filmov.”

    IMHO poberejo otročaji “sočen” besedni zaklad bodisi doma bodisi od vrstnikov.

  • 12. nevenka  |  15.11.2010 ob 11:24

    nevenka

    Ravno število gledalcev potrjuje pričakovanja, ki so jih imeli do Zrneca. Film je v glavnem pusil ljudi razočarane, ker nima nobene zgodbe, čeprav so ga šli ljudje gledati z velikimi pričakovanji. Temu je težko reči uspeh. Bolj izraža željo ljudi, da bi radi videli dober slovenski film. Dva filma ne prineseta pomladi. Tudi to je jasno vsaj vsakemu povprečnemu Slovencu, ko se pogovarjamo o slovenski produkciji. Da pa mora naš fimski ustvarjalec iskati pomoč nemške produkcije, je pa tudi sramota svoje vrste.

  • 13. thunderstorm  |  15.11.2010 ob 12:47

    thunderstorm

    Zame je pa novo to, da je končno prišel v kino slovenski film, ki je dejansko gledljiv in ne vsebuje neskončnih kadrov brez dialogov in kao pomenljivo tišino, ne vključuje niti enega pogreba in nihče ni zadrogiran. To je namreč obvezno v slovenskih filmih. Ja okej, preklinjajo, ampak resno, a v časih tv in interneta (da dejstva, kako se mulci danes obnašajo sploh ne upoštevamo) te zmoti malo kletvic? Uau. Brez zamere, ampak si upam trditi da 90% staršev kdaj preklinja pred otroci… In brezskrbi, so slišali že hujše. Če slučajno res ne doma, pa definitivno od sovrstnikov, katerih starši doma ne pazijo na jezik. Danes imaš kletvice povsod, če ne drugega slišijo tudi jezno sosedo ali nekoga na avtobusu/v vrsti v trgovini itd. Se popolnom strinjam z 2. komentarjem… Zdaj čakam še, kdaj se bo kdo vtaknil v dejstvo, da so bile v filmu joške. Ker bohnedaj da otroci vidijo goloto! Film sam mi je bil pa dokaj zabaven in predvsem gledljiv. Inserti sanj mi sicer niso všeč, ampak v splošnem je pa čisto soliden film. In glede na to, da je popolnoma napolil našo sicer vedno prazno dvorano… to že nekaj pove ane.

  • 14. heaven  |  15.11.2010 ob 21:19

    Sramotno, ane, Nevenka? Sramotno.

  • 15. Don Marko M  |  15.11.2010 ob 22:34

    evo na, pa tako sem bil v nizkem štartu, da si grem ogledat ta film….zdaj, ko že skoraj vse vem, brez da bi kaj videl, pa grem preklinjat…. :cool: sicer pa, ja….v mladinskih filmih, sploh ker se naši podalpski zgodijo na vsake 10 let eden, bi res lahko za vsa leta priprave preskočili preklinjanje….pri slovenskih filmih za odrasle pa naj preklinjanje, kot folklora, kar ostane…..zadnji slovenski film katerega sem gledal v kinu, kjer je bilo preklinjanja za izvoz, je bil Petelinji zajtrk….ko smo odhajali iz kina je namreč povprečno vsak četrti, od navdušenja nad filmom, preklinjal v manirah vse od “ma koji krc od filma” pa vse do “j*b**m ti film” in vse vmes….kolikor sem razumel od vseh skupaj tukaj, Gremo mi na svoje ni požel takšnega after privilegija…..

  • 16. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:16

    Plujem

    Anonim – Da. Točno tako.

  • 17. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:16

    Plujem

    Maty – Kakor za koga.

  • 18. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:17

    Plujem

    Milan – Se mi včasih zdi, da ima beseda “kultura” pri nas pri večini drugačen pomen, kot naj bi ga imela.

  • 19. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:18

    Plujem

    Anonymous – A ni demokracija samo izgovor za takšno vedenje posameznikov?

  • 20. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:19

    Plujem

    NordStar – Tudi meni se zdi, da jih (nas) je največ šlo v kino predvsem zato, ker s(m)o pričakovali, da se bomo znova dobro nasmejali njegovim “foram”.

  • 21. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:25

    Plujem

    Ana – S tem, da je bilo opaziti tudi “eden za vse, vsi za enega”, se strinjam. To, da pa bi lahko iz filma umaknili preklinjanja otrok, pa meni ne pomeni skrivanja “nečesa” pred otroci , temveč zgolj “zdravo” komunikacijo.

  • 22. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:29

    Plujem

    Nevenka – Prepričana sem, da so nekateri sposobni tudi večjih dosežkov, vprašanje je samo, zakaj ne pride do realizacije. Najverjetneje so razlogi v finančnih vidikih.

  • 23. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:30

    Plujem

    Iztok – Če gre film gledati veliko ljudi, še ne pomeni, da je “hit”. Vsaj za razočarane gledalce ne. Za tiste, ki s filmom služijo, pa vsekakor je. Samo njihova definicija “hit” je drugačna od gledalčeve. :)

  • 24. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:31

    Plujem

    Ana – Tako malo slovenskih knjig prebiram, da še nisem zasledila, da bi v leposlovju zapisovali kletvice.

  • 25. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:32

    Plujem

    Tatoslo – Okusi se razlikujejo, tako kot se ljudje. :)

  • 26. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:34

    Plujem

    Prome – Seveda besede pobirajo drugje. Vseeno pa mislim, da imajo različni mediji tak “tih”, neopazen vpliv na njihovo mišljenje, razmišljanje itd.

  • 27. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:41

    Plujem

    Thunderstorm – Seveda otroci vse to, kar si naštela, doživljajo v svojem okolju, a vseeno so me kletvice zmotile, ker so jih “postavili” v njihova usta. Ah, joški. Zdelo se mi je smešno, da so naredili tudi kader s tem. Me pa niti ni zmotilo, navsezadnje se da joške videti tudi na čisto javnih krajih (npr. plažah), tako da to res ni nič novega. :) Imaš pa prav – ni bilo droge. To je pohvalno.

  • 28. Plujem  |  17.11.2010 ob 09:47

    Plujem

    Marko – :) :D V takšni meri verjetno res ne. :)

  • 29. Gaj  |  18.11.2010 ob 11:51

    Plujem – zelo všeč mi je tvoje razmišljanje. Filma sicer še nisem videl, res je da zadnje čase ne moreš videti slovenskega filma brez preklinjanja. Žalostno. Zame je preklinjanje primitivno, sploh če je kletvica takorekoč vsako druga beseda. Res pa da skor vsak kdaj zakolne, vednar mislim da je to drugač. Res ne vem zakaj mislijo, da je film s preklinjanjem boljši, da bo imel več uspeha???? Sploh pa mladinski film?

    PS: kako pa kaj zdravje?

  • 30. Plujem  |  18.11.2010 ob 22:27

    Plujem

    Gaj – Hvala, čeprav me je Thunderstorm pravilno opomnila, da so v filmu prikazane tudi pozitivne vrednote. Ne vem, če gre ravno za to, da bi imel film s kletvicami več uspeha – bolj gre za znak razmišljanja in dojemanja naše kulture. Zdravje – srednja reč. Hvala za vprašanje. Kako si ti?

Komentiraj

potrebno

potrebno ne bo objavljen

Dovoljeni so naslednji HTML ukazi:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback na to objavo  |  Prijavi se na RSS komentarjev


 

November 2010
P T S Č P S N
« Okt   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kategorije

od 06.02.2010

tumblr visitor stats