Namesto pomoči poškodovanemu snemanje

26.07.2010

Zgrozila sem se, ko sem prebrala, da je tragedijo, ki se je pred kratkim zgodila na Reki, nekdo posnel z mobilnim telefonom. Namesto, da bi umirajočemu nudil pomoč ali poklical reševalce/policijo, je po prvem šoku od “poka”, izvlekel telefon in začel snemati. Svoj posnetek je nato ponosno (vsaj tako navajajo mediji) objavil na Youtube.

Pa ni edini. Mnogi se ob dogodkih, ki polnijo strani črne kronike, odločijo, da bodo namesto nudenja pomoči, prodajali firbce in posneli fotografije/video posnetke. Kaj neki se jim dogaja v glavi?

Tudi, če jih poskušam razumeti, mi ne uspe. Ko sem zadnjič imela prometno nesrečo, mi poleg vsega, kar se je dogajalo, niti na misel ni prišlo, da bi poslikala vozili.

Zato se sprašujem, kaj neki vodi ljudi, da se ob dogodkih, ki nam “kri po žilah poženejo še hitreje“, spomnijo na snemanje/fotografiranje.

Tudi tiste, ki na različne portale (npr. 24ur.com) pošiljajo fotografije/posnetke prometnih nesreč, na katerih so še jasno videna trupla, okrvavljeno vozilo po nesreči s smrtnim izidom in podobno, nikakor ne morem razumeti. Kar se tiče urednikov teh strani  je sicer logično, da fotografije/posnetke sprejmejo in jih v večini (posnetka umirajočega na Reki na 24ur.com niso objavili, kar me je prijetno presenetilo) tudi objavijo, saj se na žalost krvava črna kronika od vseh novic še vedno najbolje prodaja.

Zdi se, kot da so ljudje prav “lačni” takšnih novic.

A vendar. Se je kdo od njih vprašal, kaj ob tem doživljajo svojci tistih, ki so utrpeli poškodbe ob nesreči? Se je kdo vsaj za hip zamislil, kako je žalujočim, ko v vseh novicah gledajo posledice dogodka, ki jim je “vzel ljubljeno osebo“?

Koliko ljudi ima sploh še občutek za sočloveka?

Kam gre ta svet?

V kaj se spreminjajo ljudje?

Ali potreba po tem, da so opaženi, res začenja presegati vse tiste vrednote, ki naj bi bile vodilo življenja?

Včasih v kakšnem prispevku/članku preberem, da je za veliko človeških neumnosti odgovorna napredna tehnologija. A to je, vsaj z mojega vidika, le iskanje grešnega kozla, medtem ko podporniki te teorije sami sebi (in tistim, ki jih poslušajo) v oči mečejo pesek. Vsi vemo, da je vsa tehnologija uporabna šele, ko jo (na nek način) uporabi človek. Odgovornost za vse neumnosti je torej jasna. In še to je individualna. Vsi nosimo/imamo svojo.

 

  • Share/Bookmark

V kategoriji insomnia, pleh, tisto moje novo, življenje Tagi: , , ,

 

31 komentarjev Dodaj komentar

  • 1. nevenka  |  26.07.2010 ob 07:38

    nevenka

    Kar kri mi je zledenela, ko sem to prebrala med novicami. Tudi jaz se sprašujem, kaj je z ljudmi. Kdaj so tako otopeli za sočloveka?

  • 2. buba švabe  |  26.07.2010 ob 09:57

    buba švabe

    Ljudje so pač pokvarjeni. Vsi po vrsti. Redko najdeš katerega, ki se vsaj tega zaveda in prizna, ampak to je pa tudi vse. Pokvarjeni so pa vsi…

  • 3. nevenka  |  26.07.2010 ob 11:06

    nevenka

    To je pa hud predsodek.

  • 4. mn  |  26.07.2010 ob 11:11

    Jaz mislim, da ljudje sploh niso “lačni” takšnih novic. Mene je črna kronika v nekem obdobju za nekaj časa odvrnila od nadaljnjega branja časopisov in tudi drugače moram reči, da ne vidim nikogar, ki bi prav užival ob takšnem branju.

    Zakaj človek sploh pogleda takšne novice? Mislim, da vzrok ni v škodoželjnosti ali uživanju ob takšnih novicah, ampak v tem, da te šokirajo. V Slovenskih novicah so vedno kakšni taki naslovi, da čeprav jih drugače ne berem, moram vseeno, ko jih vidim pri komu drugemu, vzeti v roke, ker res ne vem, kakšen človek bi bil, če bi bil sposoben povsem ignorirati tiste grozljive naslove.

    In za takšne fotografije tudi raje vidim, da jih ni, ker me nekatere preganjajo v mislih še en par dni.

    Če nihče ne bi plačeval za te fotografije, bi jih bilo po moje kmalu manj. Še vedno pa ostane (vsaj mislim si tako) pri nekaterih želja, da bi njihov posnetek pogledalo čim več ljudi. Ne vem, kako človek pride do te točke, če bi videl posnetek sebe, kako snema nesrečo, kaj bi si mislil?

    Dobro, da se kljub temu najdejo ljudje, ki tak posnetek zadržijo ali prijavijo kot neprimeren. Ker po mojem večina ljudi nima želje gledati prav zares nazornih posnetkov s terena. Potem se res lahko samo še sprašuješ kam gre ta svet in v kaj se spreminjajo ljudje.

  • 5. NoMercy  |  26.07.2010 ob 11:12

    a firbec, opravljanje, podtikanje, voajerstvo … ni najbolj človeško? Konec koncev je tudi ta zapis takšen: “obsoja” nekoga, ki je ravnal kot je.

    Osebno tudi nebi znal poklicati ne policije ne rešilcev, ker pač ne vem, kako naj iz mojega (Si) mobija pokličem ??? Pa še za “napačno” asistenco telahko potem obsodijo. In ja – žal že par let ne vozim gasilnega aparata s sabo v avtu.

  • 6. Gumpec  |  26.07.2010 ob 12:20

    Jaz mislim, da je boljše narediti dober posnetek nesreče, kot pa nestrokovno pomagati ponesrečencu. Z nestrokovno pomočjo lahko ponesrečenim povzročimo škodo. Lahko nas kasneje zaradi tega tudi tožijo. Z posnetkom dogodka pa lahko pomagamo vsem vpletenim, morda policiji, je dokaz za zavarovalnico, navsezadnje bi ga mogoče tudi kdo odkupil.

  • 7. DjJuvan  |  26.07.2010 ob 12:45

    Že kdaj slišali za besedno zvezo “poklicna deformacija”. Še največ te imajo novinarji na terenu ali tisti, ki se ukvarjamo s snemanjem.

    Tudi slovisti imajo poklicno deformacijo, ker branega teksta ne samo berejo ampak ga sproti že avtomatično v glavi popravljajo. Tudi če jim to ni treba.

    Ne obsojaj folka, če si hočejo arhivirat doživetja še kako drugače, kot samo s spominom, ki s časoma splehni ali pa ti nihče niti ne verjame.

    No ja, je pa spet odvisno od situacije… vendar če je že tako 50 folka okoli nekega grozljivega dogodka, zakaj bi moral še ti rinit zraven… pač posnameš, če že imaš priliko.

  • 8. Žogca  |  26.07.2010 ob 13:11

    Bila sem odstotna, zato ne vem, o kakšni tragediji je govora, bom odprla nekaj spletnih portalov in mi bo verjetno kmalu jasno, ampak da, to pa vem, da se je folku čisto utrgalo od tega snemanja. Bistveno je posneti, vse drugo lahko počaka. Najprej je treba posneti. Pa tudi če res ne moreš pomagati … Mi ni jasno, v čem je fora snemati in potem dajati na razne tube. Se nihče nikoli ne vpraša, kako bi se sam počutil, če bi šlo za njemu drago osebo, takšni posnetki pa bi se vlačili po internetu?

  • 9. Truba  |  26.07.2010 ob 13:43

    Pred desetimi dnevi sem imel prometno nesrečo in sem bil prijetno presenečen, ker se skoraj vsi mimovozeči ustavili in ponujali pomoč. To me je še bolj presenetilo, kot snemanje tuje stiske ipd, v teh časih :) .

  • 10. Miki  |  26.07.2010 ob 17:09

    .

  • 11. Članki  |  26.07.2010 ob 18:18

    to je grozno. tud ko smo mi enkrat imeli avtomobilsko nesrečo, so se s kolesi mim vozli in med vožno snemali, groza

  • 12. barbara  |  26.07.2010 ob 19:40

    Nestrokovno pomagati ponesrečenci? A za vozniški izpit ni več potrebno opraviti tečaja prve pomoči? Halo?! Pritisk na mesto krvavenja, pokriti človeka, ki je v šoku, … Pa saj nihče ne zahteva da naredite človeku lobotomijo na licu mesta!

  • 13. Snowblind  |  26.07.2010 ob 21:17

    Snowblind

    Svet gre u kurac. Plain and simple. Škoda, ker je kraj zelo lep.

  • 14. NoMercy  |  26.07.2010 ob 22:15

    predno kdo koga skurca, opljuje, pošilja kamorkoli, zaničuje, …. naj najpreje pomisli: “Kja bi bil/a pa jaz sposoben/na narediti v takšnem primeru? ” Primeren odgovor dobi vsak/a že, če se poizkusi sebe nalahno urezati v prst!!

    @barbara: ja, tako ponesrečenec kot medicina te lahko tožijo zaradi nestrokovne pomoči!! Ponesrečenec zato, ker se mu kaj ni ravno najbolje zacelilo, medicina pa npr. če oseba postane invalidna, umre, … ko se morajo sami braniti pred ponesrečencem in sorodniki!! – ko se išče grešnega kozla in predvsem PLAČNIKA!!! ni milosti, solidarnosti, človekoljubja … Marsikje je bolje za povzročitelja (po nesreči!! niti ne kriv!!) , da, če koga (ponesreči!!) zbiješ greš nazaj in ga pokončaš kot pa, da ponesrečenec preživi!! – takni namreč smo – lasno krivdo hočemo naprtiti drugemu!!

  • 15. miša  |  27.07.2010 ob 09:48

    @barbara: ja, menda se tistemu kar se “obvezno” opravlja pred vozniškim izpitom skorajda ne reče več tečaj prve pomoči, ker že dolgo ni več to to. Najbrž si delala zadevo pred kratkim, da si tko zaverovana v svoje sposobnosti nudenja PRAVILNE prve pomoči, ker jaz zase definitivno ne morem rečt, da znam! Je treba znat masirat srce, dihat pravilno, dosledni presledki,….no, dobra stran tega bloga je, da sm pobrskala po netu in mal obnovila znanje, ki še zdaleč ne zadošča za prvo pomoč.

  • 16. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:15

    Plujem

    Nevenka – Se strinjam, mnogi so res kot otopeli.. In iz leta v leto je več takšnih, se mi zdi. Pogostejše postaja tudi materialno dojemanje sveta in stremljenje k medijsko postavljenim idealom.

  • 17. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:16

    Plujem

    Buba – Ne morem se strinjati, da so prav vsi pokvarjeni. Se pa strinjam, da jih je veliko. V večini pa pravi obraz pokažejo šele takrat, ko jim v grlo teče voda oz. so postavljeni v stresno situacijo.

  • 18. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:23

    Plujem

    mn – Ja, potreba ljudi po tem, da si njihov posnetek ogleda vse več ljudi, je postala pravi “hit”. Si pa izpostavil zanimivo zadevo. Snemanje tistih, ki snemajo. Vendar dvomim, da bi koga od snemalcev to kaj posebno ganilo. Najverjetneje bi se jim to zdela še dodatna promocija. Z razliko od tebe sem pa že imela priložnost spoznati koga, ki dogodke črne kronike običajno pospremi z besedami “ej, stari, si vidu to; pjan se je čist razmučku in preživel, kira faca, a?”.

  • 19. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:31

    Plujem

    NoMercy – Res so naštete lastnosti človeške in za mnoge nekaj vsakdanjega, meni se pa zdijo nesprejemljive. Kar se tiče pa obsojanja – zapis ne obsoja snemalca, temveč izraža nestrinjanje z njegovim ravnanjem/dejanjem. Kar se tiče pa nudenja pa pomoči, sem pa prepričana, da obstaja veliko možnosti pomoči. Če vsega, kar si naštel, res ne bi zmogel, potem bi lahko vsaj stekel v sosednjo gostilno/trgovino in poklical na pomoč. Gasilnega aparata pa ne bi rabil, saj se ogenj lahko pogasi tudi tako, da mu “odvzameš kisik”. Da bi pa koga obsodili zaradi napačne pomoči, pa še nisem slišala. No, razen zdravnike, ampak to je že druga zgodba.

  • 20. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:34

    Plujem

    Gumpec – Če bi naredil posnetek zaradi pomoči policiji/zavarovalnici, ga potem verjetno ne bi ponosno obesil na Youtube, a ne? Če bi bili nameni snemanja plemeniti, posnetka najbrž tudi ne bi prodal.

  • 21. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:38

    Plujem

    DjJuvan – Poklicno deformacijo poznam še preveč dobro, a z drugačnega zornega kota. Arhiviranje tovrstnih spominov se mi zdi nesprejemljivo. Postopanje v množici okoli dogodka pa nepotrebno, razen če je kdo od tistih tudi priča.

  • 22. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:38

    Plujem

    Žogca – Točno tako. Tvoj zadnji stavek zajema bistvo mojega zapisa.

  • 23. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:41

    Plujem

    Truba – Tvoja izkušnja me preseneča. Res lepo slišati, da ljudje še znajo biti “topli”. Ko sem jaz imela pred dnevi prometno nesrečo, se ni ustavil nihče. Tudi gospa, ki je preko ceste videla nesrečo, ni prišla blizu, da bi vprašala, če kdo rabi pomoč, ali da bi podala izjavo policiji.

  • 24. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:41

    Plujem

    Miki – . :D

  • 25. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:43

    Plujem

    Članki – Tudi to je še eden od vidikov, ki se ga tisti, ki snemajo, sploh ne zavedajo. Žal mi je, da ste morali to doživeti.

  • 26. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:49

    Plujem

    Barbara – Ljudje ob tovrstnem dogodku lahko otrpnejo in se ustrašijo. Tisti moment se morda niti ne spomnijo, kaj narediti in kako pomagati. A to, kar si naštela, naj bi znali vsi, če druga ne, vsaj po instinktu. Vseeno pa bi bila občasna obnovitvena predavanja prve pomoči za večino verjetno več kot dobrodošla.

  • 27. Plujem  |  27.07.2010 ob 21:58

    Plujem

    Snowblind – Pot res kaže bolj navzdol, ampak če bi vsak pri sebi začel čistiti, bi lahko bilo bolje.

  • 28. Plujem  |  27.07.2010 ob 22:02

    Plujem

    NoMercy – Šokirana sem, da pri pomoči poškodovanemu, omenjate tako krute opcije. Brrr. Je stanje v svetu že res tako na podnu?

  • 29. JernejG  |  27.07.2010 ob 22:31

    Koliko ljudi ima sploh še občutek za sočloveka? Še kako leto pa nas bo 7 milijard. Ob taki številki je en osebek čisto navaden potrošni material. Povsem običajno je postalo, da je v poročilih in časopisih vsak dan kdo pretepen, zaklan ali kako drugače osmoljen. Ko gledaš človeške mase vsak dan, ti postane precej vseeno, kaj se z njimi dogaja. Eden gor ali dol. Saj ni razlike.

    Kam gre ta svet? Tone proti dnu. Finta je, da nas dno noče in se vsakič odmakne še bolj dol. Zgodovinarji pravijo, da je staro Rimsko cesarstvo propadalo približno 320 let vse do 4. septembra 476. Me zanima, kako hitro bo crknila tale civilizacija.

    V kaj se spreminjajo ljudje? “Homo homini lupus” je zapisal Plavt.

  • 30. Plujem  |  27.07.2010 ob 23:16

    Plujem

    miša – Jaz sem tudi zadnjič gledala po netu, kako nuditi prvo pomoč. Glede na vse, kar si naša država izmisli za obvezno, me preseneča, da nimamo občasnih obnovitev znanj iz prve pomoči.

  • 31. Plujem  |  27.07.2010 ob 23:33

    Plujem

    Jernej – Kdo pa določa, da je en osebek potrošni material? Z mojega vidika vsak zase, ne glede na to, da življenje zaradi materializma ponuja ravno pot brezčutja. Besede, ki jih je zapisal Plavt, pa imajo kar nekaj smisla. Tudi ljudje, tako kot volkovi, živijo v “tropih”, se prerekajo za položaj in imajo potrebo dobrinah (predvsem denarju). A vendar je razlika. Volkovi to počnejo instinktivno, ljudje pa iz koristoljubja.

Komentiraj

potrebno

potrebno ne bo objavljen

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Dovoljeni so naslednji HTML ukazi:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback na to objavo  |  Prijavi se na RSS komentarjev


 

Julij 2010
P T S Č P S N
« Jun   Avg »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kategorije

od 06.02.2010

tumblr visitor stats