Tisti dnevi v mesecu

13.03.2010

Včeraj je prijatelj pripomnil: “Si pa res prav posebne volje, kadar imaš “tiste dneve” v mesecu.” Za hip sem postala in razmislila, nato pa sem se strinjala. Res sem posebne volje. Nisem tečna. Le malce…posebne volje sem. :)

Res, da se mi spremeni glas. Da je koža na dotik drugačna, manj mehka.  Da so lasje bolj “štrenasti”. Da oči dobijo drugačno obliko. Da se mi prsti malce odebelijo. Da me prva dva dneva običajno boli glava. Da me na trenutke bolijo tudi notranji organi. Ter da mi najpogosteje še dodatno zastaja voda. A vse to še nikakor NI razlog, da bi si smela vzeti pravico, da bi v “teh dneh” lahko bila tečna. Razdražljiva. Prepirljiva. Slabe volje. Ali sitna. Zato nikoli nisem razumela žensk, ki so v “tistih dneh” jezne na “cel svet”, se jezijo na partnerja, otroke, okolico in dajo vsem okoli sebe vedeti, da imajo “tiste dneve” in da naj jih pustijo pri miru. Niti nikoli nisem razumela žensk, ki  se zaradi “tistih dnevov” smilijo same sebi in menijo, da jim takrat pripada “posebna “bogica bolana obravnava” s strani partnerja (in/ali drugih). Še manj pa razumem tiste, ki se že teden pred “tistimi dnevi” (v večini brez razloga) izgovarjajo, da imajo PMS in so zato do drugih nepotrpežljive, zadirčne, žaljive in nesramne.  “Tiste dneve” (in teden pred njimi) pa še dodano izkoriščajo za manipulacijo z drugimi.

Res, da imajo nekatere ženske ob “tistih dnevih” hude bolečine. Nekatere celo bruhajo. In to vsekakor ni prijetno. Zato topel objem partnerja takrat res  prija. Vseeno pa verjamem, da se da vsako stanje sprejeti pozitivno in kot del življenja. In hitreje kot to naredimo, lažje nam je. Pa ne samo v “tistih dnevih” (ki so nam naravno dane), tudi sicer.

Res je tudi, da je malce neprijetno imeti “plenice”, ko je zunaj npr. 30 stopinj, ali pa takrat, ko greš ravno na dopust. Pa tudi občutek, ko se ti “zlije”, ko vstaneš, ni ravno prijeten. Sploh, če je tekočina takšna, da kar polzi naokoli. Ampak menzes je pač del tega, da smo ženske. In to, da ženska ima menzes, pomeni, da je zdrava, dozorela ženska. Ne pa, da je “bolana”. Poimenovanje mesečnih krvavitev v smislu “bolana sem”, se mi zato zdijo neutemeljene. Še bolj neumni pa se mi zdijo “najnovejši” izumi, tabletke, s katerimi ženske naj ne bi več imele menstruacije. Kam nas vodi ta svet? Prav zaskrbljujoče se mi zdi, kako ljudje vse bolj posegajo v “naravno dano”.

Sploh sedaj, ko se je spremenila tudi ponudba “plenic”. Se še kdo spomni tistih vir 100 in vir 80? :)

Kakšne muke sem doživljala s tistimi vir 100, ko sem bila še v OŠ. :) Že na daleč se je namreč videlo, “da jo imam”. In kot najstnici mi je bilo precej nerodno, da sem jo dobila prva v razredu. Sošolci so se iz tega precej norčevali. “Otroci, pač.”, si mislim sedaj. Takrat pa mi je bilo precej neprijetno.

Fotografija najdena na http://otrocarije.blogspot.com/20090301archive.html.

K sreči so tiste debele, ogromne vložke precej hitro zamenjali novejši, tanjši in bolj “zmogljivi” (beri: vpojni) modeli (to se pa sliši kot reklama za kakšen mobilni telefon, hehe :) ). Vataste tampone pa so zamenjali tamponi z različnimi “folijami”, ki naj bi bili “notranjosti” bolj prijazni. Kakšni materiali so bolj zdravi, je vprašanje. Najbolj naravne naj bi bile “posodice”, ki pa se mi še vedno zdijo nekako neuporabne.  Ampak to bo verjeto zato, ker posodice (še) nisem poskusila.

Danes tako vztrajam s “preizkušenimi recepti” in bidejem ob strani. :) Nisem slabe volje, niti nisem tečna. Sem pa še vedno…posebne volje.

In kaj ta posebna volja pomeni?

Težko je definirat. Ni neprijetna. Ni odklonilna. Je pa..posebna. In z veliko smeha. :) :mrgreen:

  • Share/Bookmark

V kategoriji dnevnice, ona-on, tisto moje novo, življenje Tagi: , , ,

 

32 komentarjev Dodaj komentar

  • 1. xy  |  13.03.2010 ob 12:16

    Mogoče pa tebi ne podivjajo hormoni kot ostalim, ki so potem tečne zato, ne pa zaradi bolečin in menstruacije. Niso pri vseh ženskah simptomi enaki.

  • 2. Niny  |  13.03.2010 ob 12:30

    Če misliš, da tiste “tatečne” uživamo bit razdražljive in na trenutke morilskega/samomorilskega razpoloženja, se motiš. Kaj bi dala, da bi vsaj eno menstruacijo lahko prebrodila tako kot jo ti. Brez posebnih razpoloženjskih nihanj. Tako pa se vsaj za nekaj dni pred menstruacijo odstranim od ljudi, da grem na živce samo sebi in ni collateral damage. Hormonska nihanja.. how I loathe them.

  • 3. uršula  |  13.03.2010 ob 13:26

    jest mam zejle tisti “teden prej”. prestašno. nisem še začela grist ostalih okoli sebe, sem pa malo prej imela zelo globoke misli o tem, kako sem si zafurala življenje. ostale dni v mesecu sem pravzaprav čisto zadovoljna z njim (samo kak kredit manj bi imela pa za 100 evrov višjo plačo), ampak v teh dneh se moram prav tolčt to glavi, da se ne prepričam, kako ni vse skupaj vredno, da se človek še naprej muči itd. in ko si že ravno omenila kožo … že tako imam nekoliko problematično, zdajle je pa sploh … ne vem kako bi rekla … prav “razcvetim” se. hvala, bog, da si me naredil žensko : (

  • 4. Nataša  |  13.03.2010 ob 14:35

    Gledaš samo s svojega zornega kota. Pri meni se PMS izrazito odraža par dni prej, pa če ti povem na primeru: če me kdo malo poheca se popolnoma drugače odzovem kot v kakšnem drugem obdobju. Par dni pred menstruacijo sem žal bolj občutljiva na dogajanje v okolici, prej mi gre na jok in prej pošljem koga v tri pm. To ni izmišljotina, res pa je, da nekatere to izkoriščajo. In nikar ne posplošuj tudi ostalih stvari – imaš srečo, da je tvoja najhujša stvar pri menstruaciji, da se ti zlije. Moja prijateljica ima na par mesecev takšne krče, da ji ne pomaga noben tablet – leži, roke, noge ima popolnoma trde in zvite, tako da si sploh ne morem predstavljat kaj doživlja. Ker sem bila 2x ob njej, me potem tole pisanje v smislu “kaj jamrate, saj to ni nič takega” kar malo pojezi. Bodi srečna, da ti ni nič.

  • 5. Žogca  |  13.03.2010 ob 14:53

    “Res, da imajo nekatere ženske ob “tistih dnevih” hude bolečine.”

    Večno hvaležna tistemu, ki je izumil ketonal.

  • 6. buba švabe  |  13.03.2010 ob 15:05

    buba švabe

    Uf, Vir 80 ipd. :D Se spomnim, kako se je včasih dalo najti kakšno krvavico na travniku za blokom, kje v bližini kant za smeti. Fuuuuuiiiijjj… :P

  • 7. Žogca  |  13.03.2010 ob 15:05

    “Se še kdo spomni tistih vir 100 in vir 80?”

    Jaz sem si v hlačke tlačila Vir 60, če se prav spomnim. Tiste največje in blazno debele. In to po dva, da sem preživela šolo. To sem komaj hodila okoli. Joj, danes si sploh ne morem misliti. Bogu hvala za ta napredek.

    Lunetka rules, kar se mene tiče. Je ne dam več stran.

  • 8. PIKI  |  13.03.2010 ob 15:23

    tudi sama sem imela probleme takšne in še hujše, ko pa sem rodila tri otroke, teh težav ni bilo več, so pa seveda nastopile druge . . . .z otroci

  • 9. melita  |  13.03.2010 ob 15:44

    Se čisto strinjam z vami. Nekatere sploh ne vejo kakšne so bolečine v prvih dneh, ko imaš strašanske krče, greš komaj na WC, ker imaš občutek da bo padlo vse iz tebe ven, traja pa še celih sedem dni za razliko od nekaterih ko imajo samo tri dni in uporabljajo navadne tanke dnevne vložke. Pa nisem taka da bi godrnjala že ob vsakem glavobolu in ob “drugih bolečinah” pila lekadol ali… ampak prag bolečin je pri ženskah različen. Torej ne pametuj kako za boga smo lahko takšne?

  • 10. Plujem  |  13.03.2010 ob 17:28

    Plujem

    xy – Pravzaprav moji hormoni večkrat dnevno nerazložljivo skačejo iz ene skrajnosti v drugo. Se pa strinjam, da vsak človek stvari dojema na svoj način.

  • 11. Plujem  |  13.03.2010 ob 17:34

    Plujem

    Niny – Tudi jaz sem kdaj tečna. Le kdo ni. :) Se mi pa zdi, da je pomemben način, kako se s svojo tečnobo spopademo. Jaz običajno to naredim tako, da si priznam, da sem tečna in če me kdo poskuša provocirati, povem še njemu: “ne me “bzati”, ker sem tečna :) ”. Do sedaj so se takšne situacije vedno končale precej humorno, saj naj bi bilo to, da ženske priznamo, da smo tečne, (po besedah različnih moških) precej simpatično. :)

    Se pa sicer tudi jaz umaknem v svoj kotiček, kadar (iz kakršnihkoli razlogov) nisem razpoložena za pretirano družbo.

  • 12. Plujem  |  13.03.2010 ob 17:39

    Plujem

    Uršula – Vem, da imajo hormoni precejšen vpliv. Kadar se mene “primejo” takšne misli, grem na sprehod (če je sonček, tako kot danes, je še toliko boljše), si zavrtim malo glasbe, kaj preberem, pogledam kakšno nadaljevanko, v zadnjem času pa napišem kak zapis na blog. Pri meni se je za pozitivno izkazalo to, da se z nečim zamotim in da se jasno zavedam, zakaj se tako počutim.

    Koristno je lahko tudi to, da si narediš seznam pozitivnih stvari. Ker vsakdo, v vsakem trenutku življenja ima vsaj nekaj pozitivnega. Samo ljudje se dostikrat osredotočamo samo na tisto, kar nas žalosti.

    Kar se tiče mozoljev, jih imam teden pred “tistimi dnevi” tudi jaz. Ravno sedaj poskušam novo kozmetiko. Upam, da bo kaj pomagalo.

    Ti držim pesti, da se boš čimprej boljše počutila.

  • 13. Plujem  |  13.03.2010 ob 17:47

    Plujem

    Nataša – E, točno to. Vse negativno je “letelo” na tiste, ki to izkoriščajo. Na tiste, ki se smilijo same sebi. In na tiste, ki si v “tistih dneh” dovolijo, da so do ostalih nesramne in žaljive samo zato, ker pač imajo PMS. Z mojega vidika nikoli nihče nima pravice, da je do kogarkoli nesramen ali žaljiv.

    Seveda gledam iz svojega zornega kota. Ker tega najbolj poznam. In verjemi, da ni najhujša stvar to, da se mi zlije. Najhujše so bolečine notranjih organov. Ampak tudi to se da premostiti. Pravilno se moram uleči in piti dovolj tekočine.

    In še enkrat poudarjam, nič od napisanega ni letelo na tiste, ki imajo krče, ki imajo bolečine, ki bruhajo, in imajo ostale težave, ki jim onemogočajo običajno gibanje. Verjetno sem tokrat res malce premalo natančno opisala.

    Žal mi je za tvojo prijateljico. Morebiti pa bi ji pomagalo tole: http://plujem.blog.siol.net/2009/12/29/odpravljanje-bolecine-z-mislimi/. Meni pomaga.

  • 14. Plujem  |  13.03.2010 ob 17:50

    Plujem

    Žogca – Lunetka se reče tisti posodici? Nisem je še poskusila. Moram enkrat.

    Aaa, vir 60 sem pozabila. :) Ja, js sem tut včasih imela po dva noter. Tudi jaz sem vesela za napredek na tem področju. :)

    Žal mi je, če imaš tudi ti tako hude krče. Če že nisi, poskusi ugotoviti, če je to tudi kaj od hrane odvisno. Zase sem ugotovila, da so krči precej šibkejši, kadar nekaj dni “pred” manj jem (redno, a manjše porcije).

  • 15. Plujem  |  13.03.2010 ob 17:50

    Plujem

    buba švabe – Uf. To pa je nagravžno. :?

  • 16. Plujem  |  13.03.2010 ob 17:51

    Plujem

    PIKI – To sem pa slišala, ja. Tudi ena od mojih kolegic je imela hude krče, po rojstvu otrok pa jih nima več.

  • 17. Plujem  |  13.03.2010 ob 18:05

    Plujem

    Melita – Strinjam se, da je prag bolečine pri različnih ženskah različen. Prav tako se razlikuje tudi glede na različne bolečine. In nikjer nisem zapisala, da ne razumem, kako imajo lahko ženske v “tistih dnevih” bolečine. Zapisala sem le, da ne razumem, kako so lahko takrat jezne, nesramne, žaljive in še kakšne do tistih, ki so ob njih. Menim, da nobene bolečine (in počutje) ne dajejo pravice, da smo do drugih lahko nesramni in žaljivi.

  • 18. nish  |  13.03.2010 ob 18:09

    Celo ekpertizo iz tardeče delat…da se vam le ljubi.

  • 19. NoMercy  |  13.03.2010 ob 18:41

    ko sem pogruntal, da imate ženske posebno (ali kakršnokoli že) razpoloženje “takrat” sem se razdvojih: tistim, ki sem od njih kaj hotel/pričakoval že ves čas govorim:”da, draga” za druge se mi pa “jebe” (“tiste dni”) :) ko bodo vse bejbe reševale moj problem, bodo pa tudi druge prišle do :”da, draga” :P

  • 20. Almira  |  13.03.2010 ob 19:33

    heh prvič slišim, da nekdo izkorišča pms, da je razdražljiv. Zanimivo, da se tovrstno čustveno intenzivnost niti ne sem pokazati, kaj šele imeti in da je zaradi tega, kot ‘tolažilna’ okoliščina nastal pms. Kot da je kaj narobe, če ženska pokaže jezo oz še huje je, da jo sploh ima? (no tako sem razbrala iz tvojega posta). … dejstvo je, da ženske imamo ciklusna nihanja in da je takšna naša narava. Če ene doživljajo ’tiste dneve’ tako, da bruhajo, ene pa tako da so jezne na ves svet, ne vidim smisla v razlikovanju in spraševanju v smislu kako je lahko taka…

    … drugače pa hvala Bogu za vložke, ki jih imamo danes na razpolago :D

  • 21. Plujem  |  13.03.2010 ob 20:26

    Plujem

    Nish – Tvoji komentarji me vedno nasmejijo. :)

  • 22. Plujem  |  13.03.2010 ob 20:27

    Plujem

    NoMercy – :) In kakšen je tvoj problem?

  • 23. NoMercy  |  13.03.2010 ob 20:34

    uplahnjevanje :)

  • 24. Plujem  |  13.03.2010 ob 20:34

    Plujem

    Almira – Jeza je popolnoma naravno in zdravo čustvo, če je izražena na zdrav način in takrat, ko za to obstajajo razlogi. Tlačenje jeze nikakor ni zdravo. Saj jaz ne sprašujem, kako so lahko take. :) Je pa res, da jih ne razumem. In, veš, veliko je takih, ki to izkoriščajo.

  • 25. Plujem  |  13.03.2010 ob 20:35

    Plujem

    noMercy – Kroglic? :mrgreen:

  • 26. Plujem  |  13.03.2010 ob 20:44

    Plujem

    Almira – Sem pozabila dodati še to, da se ljudje sami odločimo, kakšne volje bomo in kako se bomo do koga vedli.

  • 27. NoMercy  |  13.03.2010 ob 20:47

    obatroje :)

  • 28. Plujem  |  13.03.2010 ob 20:50

    Plujem

    NoMercy – :) Se mi je zdelo. :mrgreen:

  • 29. Zuzzu  |  14.03.2010 ob 01:02

    Sem se pred dolgo casa smejala pismu neke gospe, ki ga je naslovila na “izumitelja” slogana za vlozke Always – Have a Happy Period.

    Sem pismo tudi prevedla – preberite, ce zelite: Have a Happy Period! Always!

  • 30. Almira  |  14.03.2010 ob 05:44

    heh kako pa zgleda pogojena jeza. Namreč to kar si opisala, da se jeza izrazi na zdrav način in to takrat, ko so razlogi … kaj to sploh pomeni? Vsak posameznik izrazi jezo na način, ki jo zna, tako kot vsak izraža svoj ritem skozi ples drugače. Kar se pa razlogov tiče, nobena emocija ne pride kar tako, tudi jeza ne … torej kakšni bi morali biti razlogi, po tvojem menju, da je jeza upravičljiva razlogom? … kar se pa razumevanja in izkoriščanja tiče … heh, kako lahko trdiš, da nekdo nekaj izkorišča, če ne razumeš skozi kaj prehaja? V bistvu pa, če tudi ne gre za pms sindrom in nekdo pripiše burnemu čustvenemu odzivo pms, mi je to zanimivo z vidika, saj mi nakazuje, da oseba skriva svoje čustveno stano in mu zmanjšuje pomen, češ saj je itak pms… zakaj torej oseba to počne?

  • 31. Plujem  |  14.03.2010 ob 09:15

    Plujem

    Almira – Z mojega vidika to pomeni, da naj se ljudje jezijo zaradi dogodka, ki jih je ujezil in na tistega, ki jih je ujezil. Mnogi ljudje pa svojo jezo stresajo na ljudi, ki niso nič krivi, ki dostikrat sploh ne vedo, zakaj se nekdo na njih “obreguje”, dere in še kaj. Seveda vsak posameznik jezo izraža na način, ki ga pozna, se mi pa zdi, da bi odrasli morali biti toliko odgovorni, da bi se naučili tudi komunikacijskih veščin in zdravega izražanja jeze. Kaj mislim s tem? To, da zmoremo povedati: “jezna sem nate”, “prizadela si me” ipd. brez, da “izgubimo živce”, ter vpijemo in kričimo na nekoga. Bistveno je, da se jeza “da ven”, kajti tlačenje lahko privede do psihosomatskih težav. Verjetno ti še nobena ženska ni pripovedovala na način, kot so meni. Kaj vse so mi pripovedovale, tukaj ne bom zapisovala, ker so bile tiste informacije zaupne. Lahko pa rečem, da je bilo vsem skupno to, da so mi rekle, da so pri partnerju za “tiste dneve” dosegle posebno obravnavo. Nekatere glede “pozornosti”, druge glede pomoči v gospodinjstvu, tretje pa tudi glede šopinga. In vse te ženske niso imele hudih bolečin. Pa tudi o hormonskih nihanjih niso poročale. Čustveno inteligentne ženske znajo primerno komunicirati tudi takrat, ko imajo “pms” ali pa hormonska nihanja. Vse je namreč v komunikaciji.

  • 32. Plujem  |  14.03.2010 ob 12:36

    Plujem

    Zuzzu – Čeprav je pisala o bolečinah in trpljenju med menstruacijo, je to uspela tako napisati tako duhovito, da sem se prav nasmejala. Upam, da so ji kaj odpisali. :)

    Sem šele sedaj videla, da je tvoj komentar “vrglo” v koš, ker je bil znova na delu WORDPRESS HASHCASH.

Komentiraj

potrebno

potrebno ne bo objavljen

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Dovoljeni so naslednji HTML ukazi:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback na to objavo  |  Prijavi se na RSS komentarjev


 

Marec 2010
P T S Č P S N
« Feb   Apr »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Kategorije

od 06.02.2010

tumblr visitor stats