Zakaj slavimo Prešernovo smrt?

6.02.2010

V ponedeljek je slovenski kulturni praznik, zato se v tem vikendu odvijajo različne kulturne prireditve, ki z različnimi načini pojejo slavo kulturi. Vse lepo in fajn, navsezadnje kulture (takšne in drugačne) manjka tudi v slovenskem prostoru. :)

Se pa sprašujem, zakaj so za dan praznovanja slovenske kulture izbrali ravno datum, ko je umrl naš “največji” pesnik. Ja. 8.2.1849 je umrl France Prešeren. Res je, da je njegovo delo postalo zares cenjeno šele po njegovi smrti. Vendar pa ravno vprašanja o njegovi smrti in vzrokih, zakaj je umrl, mečejo senco na njega in njegova dela.

Mnogi ob omembi Prešerna najprej povedo, da je itak bil ves čas pijan in je ves čas tarnal za žensko, ki ga ni niti opazila. Če sklepamo iz njegovih pesmi in prebiramo o njegovem življenju, ugotovimo, da je res imel težave z alkoholom in da njegova ljubezen do Julije nikoli ni bila uslišana. Vendar vse to sedaj ni več pomembno. Te težave so namreč osebnega značaja. In so bile samo njegove. Zato za nas ni važno, kakšno življenje je imel. Ni važno, ali je bil trezen, ali pijan. Niti ni važno, ali je bil zaljubljen ali ne. Za slovenski narod je pravzaprav važno le to, kakšno kulturno dediščino nam je zapustil. Zato ga lahko cenimo. Navsezadnje je čudovito vedeti, da so že takrat tudi v Sloveniji ustvarjali pesmi. Sploh pa, težave z alkoholom in nesrečno ljubeznijo so pri mnogih ljudeh prisotne še sedaj, v tem tehnološko naprednem in sodobnem (slovenskem) okolju.

Od kje si torej ljudje jemljejo pravico, da Prešerna žalijo in se mu posmehujejo, ker je v zadnjih letih življenja obupal? Če jim  njegove pesmi niso všeč, prav. Okusi in mnenja se razlikujejo. To, da pa se spotikajo ob njegove težave, pa se mi zdi neumno. Še bolj pa nepotrebno.

K temu morebiti nekaj pripomore tudi to, da marsikdo, ki Prešerna in njegova dela spoštuje, prikriva dejstva, da je tudi popival. Že takrat, ko sem jaz hodila v OŠ, je bilo prepovedano govoriti o tem, da je Prešeren imel težave z alkoholom. Pravzaprav so nam to informacijo učitelji prikrivali. Nekateri otroci so te informacije potem dobili od staršev in prišli v šolo s tem, da “za kaj neki se tole učimo, Prešeren je itak bil pijanec”. Namesto, da so učitelji tem učencem takrat dali minus, bi morali odreagirati idrugače ter pravilno, korektno in direktno predstaviti življenje tega pesnika. Pravzaprav bi to morali narediti že ob prvi omembi njegovega imena v razredu. S tem bi vsekakor zmanjšali norčevanje in povečali spoštovanje njega in njegovih del. Ne vem, kako je v šolah sedaj, upam pa, da se je sistem poučevanja o Prešernu kaj spremenil.

Sprašujem se torej, zakaj praznujemo ravno dan, ko je umrl. Zakaj ne praznujemo Prešernovega rojstva? Morebiti so vzroki za to popolnoma preprosti in jih lahko iščemo v enakomerni porazdelitvi praznikov v Sloveniji. France Prešeren se je namreč rodil 3.12.1800, decembra pa imamo že kar nekaj dela prostih dni.

Navsezadnje pa, ne glede na to, kdaj kulturni praznik je, ima pomembno poslanstvo. Njegov namen (po mojem mnenju) naj bi bil spodbuditi zanimanje za kulturo in različne kulturne prireditve. Saj se Slovenci za kulturo še vedno premalo zanimamo.

Foto (c) portret Božidarja Jakca

France Prešeren - portret Božidarja Jakca

  • Share/Bookmark

V kategoriji praznično, tisto moje novo Tagi: ,

 

61 komentarjev Dodaj komentar

  • 1. nevenka  |  6.02.2010 ob 09:58

    nevenka

    …..zato, ker se smrtjo umetnika delo popolnoma odtrga od avtorja in zaživi svoje, samostojno žiljvljenje.

  • 2. zgodovinar  |  6.02.2010 ob 10:09

    Za sto let napaka v letnici smrti!

  • 3. Plujem  |  6.02.2010 ob 10:15

    Plujem

    Nevenka – Ja. To zveni pa logično.

  • 4. Plujem  |  6.02.2010 ob 10:16

    Plujem

    zgodovinar – Uf, zatipkalo se mi je. Se opravičujem in hkrati zahvaljujem za opozorilo.

  • 5. jos  |  6.02.2010 ob 11:33

    Zakaj slavimo njegovo smrt? Morbidno vprašanje. Kaj slavimo smrt? Se ne spominjamo njegovega življenja in pesnitev. Dobro no, spominjamo se ga še po kakšni pikantni podrobnosti,… :-) vendar bi rekel, da se spominjamo njegovega življenja, čeprav na dan njegove smrti. Nikoli nisem dobil takšnega vtisa, da slavimo njegovo smrt. Zanimivo, da si izpostavil to vprašanje.

  • 6. Lejla  |  6.02.2010 ob 11:35

    Danes se učenci že v osnovni šoli učijo, da je bil odlok za ustanovitev slovenskega kulturnega praznika objavljen 1. februarja 1945 – med vojno, da bi vzpodbudili ljudi, ki jih je po štirih letih že obhajalo malodušje. Želeli so ga povezati s Prešernom in 8. februar je bil precej bližji datum kot 3. december. Dan je bil praznik, ne pa dela prost dan. To je postal šele leta 1991, z osamosvojitvijo. Takrat je bilo veliko govora o prestavitvi praznika na 3. december, a je k sreči prevladala zdrava pamet – važen je spomin nanj, važne so njegove pesmi. Vse to blatenje je žal značilno za Slovence – namesto da bi bili ponosni, da smo s Prešernom dosegli evropski kulturni vrh, iščemo same napake. Njegovo življenje ni bilo najbolj zgledno (pijača, nezakonski otroci, za katere ni skrbel), a saj tega nikoli nismo zagovarjali kot pravilno. Koliko je še takih, pa o njih zgodovina molči, ker niso naredili NIČ drugega! Prešeren pa je in samo to je pomembno. Nerazumljen je bil v svojem času, nerazumljen je še danes. Od ljudi, ki samo kritizirajo in nič ne vedo, čeprav mislijo, da se na vse spoznajo. Pa lep pozdrav.

  • 7. Jankelj  |  6.02.2010 ob 11:51

    1. decembra, ko se je pesnik rodil, praznujemo Veseli dan kulture. Dogodek se je razvil prav iz teh razmišljanj. Datum njegove smrti pa je praznik zato, ker smrt potegne črto pod človekovo delo, po delu pa se naj bi človek cenil in delo – če je veliko – podaljša življenje posameznika preko telesne smrti. In delo predvsem glejmo – ni pomembno, ali je pil ali ne, poglejmo, če je pisal dobre pesmi. Sicer je isto, če bi rekli, lej, saj ni tako pomembno, da je kradel, da je le čeden.
  • 8. Jankelj  |  6.02.2010 ob 11:52

    Pardon, 3. decembra se je rodil.

  • 9. ametist  |  6.02.2010 ob 12:02

    Zakaj nebi slavili dneva, ko je prenehalo utripati boleče in ranjeno srce? Mislim, da je bil rešen vsega hudega, vsega, kar ga je naredilo umetnika in trpina. Slava mu bo večno peta in ostala so za nas njegova dela. Nihče noče govoriti o njegovih uničenih delih. Mislim da je le drobec ohranjen. Šel bi malo naprej glede zgodovinskega spomina in se vprašam, zakaj današna zgodovina noče priznati dejstev in resnice med drugo svetovno vojno in čas do osamosvojitve Slovenije? Mnogo, mnogo je vprašanj, pa le malo odgovorov.

  • 10. cherry  |  6.02.2010 ob 12:24

    Bojda zato, ker je decembra, ko je bil rojen, že preveč praznikov

  • 11. cmrljica  |  6.02.2010 ob 12:32

    kokr jst vem zato, ker ko so prvič hotl praznovat njegov rojstni dan, je blo to med drugo svetovno vojno in je bla neka huda ofenziva nemcev…in zato so pač prestavil na 8. februar…

  • 12. bp89  |  6.02.2010 ob 12:37

    Zato, ker če bi praznovali rojstvo, bi ga Decembra… Decembra pa je že preveč prostih dni…

  • 13. dare  |  6.02.2010 ob 12:41

    dare

    Mislim, da zadnje čase nekateri preveč poudarjajo, da menda praznujemo dan Prešernove smrti. Predvsem, ne praznujemo tega, ampak na dan ko je umrl, praznujemo dan kulture. In to ali je to na dan rojstva ali smrti pred poldrugim stoletjem umrlega velikega umetnika je v bistvu komaj kaj važno.

    Nimam pa tudi občutka, da ljudje o Prešernu govorijo posebno žaljivo. KO omenja kdo, da je bil pesnik tudi pijanec, da ga je rad kakšen liter, da je bil malo bolj kurbirske sorte in da je preživljal dneve in večere pod oboki temačnih zakajenih gostilniških kevdrov, s tem ga ljudje v bistvu nekako še bolj vzamejo za svojega. Če o tem govorijo učitelji pa imajo za opisovanje njegovega boemskega življenja zagotovo primerne besede.

    Predvsem pa …. pesnikovo delo je velikansko in samo to je važno. Njegov način življenja, njegove težave in ljubezni so samo drobna in dokaj nepomembna ilustracija. Stošestdeset let pozneje pa sploh.

  • 14. sonny  |  6.02.2010 ob 14:00

    točno tako kot je rekel bp89 …. zaradi decembra :)

  • 15. Špelca  |  6.02.2010 ob 14:12

    Kot so povedali predhodniki … podobno tudi jaz. Ne praznujemo njegove smrti, ampak se spomnimo njegovega dela. Obenem pa ne samo njega, saj gre za kulturni praznik ali praznik kulture slovenskega naroda. Je pa res, da so se med NOB spomnili na to in se takrat zaradi bližnjega 8. februarja odločili za ta datum.

    Velja pa še nekaj, cenili so ga že pred smrtjo, a ne vsi. Npr. ko se je izvedelo, da je umrl, so prav njemu v čast, v njegovem kraju zvonili z vsemi zvonovi.

  • 16. Nick  |  6.02.2010 ob 15:29

    Zakaj “praznujemo” dan njegove smrti? Tudi zato, ker Prešeren ni bil bog, kar mnogi še vedno mislijo za Jezusa in moramo dvakrat na leto poslušati o “največjem krščanskem prazniku”.

  • 17. gaj  |  6.02.2010 ob 17:03

    Morda pa je razlog tudi v naši krščanski kulturi, namreč v krščanske svetu se ponavadi praznuje dan smrti, kot rojstvo za nebesa. Tako se praznujejo godovi skoraj vedno na dan svetnikove smrti, res pa se praznuje tudi rojstvo Jezusa, vendar on je Bog in pa tudi rojstvo Marije.

    Sicer pa se je Prešeren rodil kot eden od kmečkih otrok, umrl pa je kot velik in priznan pesnik. Ne glede na njegovo življenje so v Ljubljani, ko so zvedeli za njegovo smrt zvonili v vseh cerkvah.

  • 18. Nick  |  6.02.2010 ob 17:20

    “v naši krščanski kulturi”

    mene ni zraven

  • 19. NoMercy  |  6.02.2010 ob 18:35

    praznovanje smrti je pač naš nacionalni šport in naša karizma :) na 1. XI. imamo bolj razsvetljeno na pokopališčih kot ob prehodu v novo leto :) raje vidimo, da sosedu krava crknr kot, da bi mu čestitali za dobro vrejo … takle ‘mamo :)

  • 20. mayafaweks  |  6.02.2010 ob 23:03

    mayafaweks

    Najbrž zato, ker je december že tako ali tako poln praznikov… Čeprav se mi tudi tista idejo o prehodu v nebesa zdi zanimiva.

    V osnovni šoli so nas učili le njegove pesmi… Nekatere smo morali znati celo na pamet. Nismo dojemali njegove poezije in to da smo se jo morali piflati se nam je zelo zamerilo. Kasneje pa ugotoviš, da čeprav je bil nesrečno zaljubljen (pa naj kdo reče da nikoli ni bil) in čeprav je rad glovoko pogledal v kozarec (tudi to se mnogim dogaja) je bil genij. Zelo redki so tisti, ki znajo napisati sonetni venec, gazelo in ostale pesmi z vsemi pravili in pri tem povedati bistvo – opisovati ljubezen, prijateljstvo… Njegovo borno življenje mu je dajalo motive za pesmi. Mnogih velikih nebi bilo, če bi mu življenje bolj prizaneslo…

  • 21. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:09

    Plujem

    jos – Ja. Zdi se mi zanimivo, da so za praznik izbrali ta datum. Kar se pikantnih podrobnosti tiče, pa so za nekatere pomembnejše od njegovih del, kar je pa zelo žalostno.

  • 22. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:17

    Plujem

    Lejla – Hvala za razlago in pojasnilo. Nisem poznala vseh teh podrobnosti glede izbire datuma. Strinjam pa se z vsem napisanim. S tem, da štejejo le njegova dela. Pa tudi s tem, da je blatenje drugih slovenski nacionalni šport (če malo obrnem besede).

  • 23. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:21

    Plujem

    Jankelj – Res je. Dela ohranjajo posameznika živega lahko še stoletja. Pa naj bodo to dobra dela (npr. kulturna dediščina), ali pa slaba dejanja (npr. Hitler). Vseeno pa se mi ne zdi isto, če nekdo pije in piše dobre pesmi, ali pa krade in je (samo) lep. Pri slednjem ni dodane vrednosti. Lepota je minljiva. Pesmi pa ostanejo. :)

  • 24. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:29

    Plujem

    ametist – Glede resnice je enako (ali še slabše) tudi sedaj, v sodobnem času. Če pogledamo novice, se jasno vidi, kaj so znova “utišali”, ker so nekateri prepovedali o tistem govoriti.

  • 25. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:31

    Plujem

    cherry, bp89 in sonny – Tudi jaz sem na to pomislila. Čeprav je Lejla podala bolj logično razlago.

  • 26. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:32

    Plujem

    cmrljica – To se verjetno potem sklada z Lejlino razlago.

  • 27. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:44

    Plujem

    dare – Ko sem še jaz hodila v osnovno šolo in kasneje v srednjo šolo, je bilo govorjenje o tem, da je Prešeren pil, prepovedan. Ko so sošolci to učiteljici enkrat omenil, se je razburila, kričala, da ni res in jim dala minuse. Veliko bolj primerno bi bilo, da bi razložila, da je sicer res imel takšno življenje, vendar da so za nas pomembna le njegova dela. Sploh pa. Vsak pesnik, pisatelj, mora za pisanje imeti nek navdih. In vsi “ta boljši” ga imajo. Takšnega in drugačnega. Bistveno pa je tisto, kar ustvarijo.

  • 28. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:48

    Plujem

    Špelca – Hvala za dodatna pojasnila. Me veseli, da so ga nekateri cenili že takrat.

  • 29. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:55

    Plujem

    Nick – Krščanstvo je pač najbolj razširjeno. Mene ne moti, če o tem govorijo. Naj. Kar mi ne paše, pač ne poslušam. Še vedno imamo tukaj pri nas možnost izbire.

    Verjetno si tudi opazil, da sem objavila tvoj prvi in tretji komentar, drugega pa ne. In to iz čisto preprostega razloga. Žalitve na mojem blogu niso zaželene. Zaželene so pa (utemeljene) kritike, kar tvoj komentar (po moji oceni) ni bil.

  • 30. Plujem  |  7.02.2010 ob 10:57

    Plujem

    gaj – Hvala za razlago in dodatne podrobnosti. Glede godov tudi nisem vedela, da so na dan svetnikove smrti.

  • 31. Plujem  |  7.02.2010 ob 11:00

    Plujem

    NoMercy – No. To s svečami je res. In pravzaprav zelo žalostno, da v večini svečke prižigajo samo takrat.

    A vendar…Se ti praznovanje smrti res zdi naš nacionalni šport? Meni med to bolj sodi opravljanje drugih in nevoščljivost. To s kravo pa je res. Če je jaz nimam, naj še sosedu crkne. Kakšna zloba ljudi!

  • 32. Plujem  |  7.02.2010 ob 11:02

    Plujem

    Mayafaweks – Tudi mi smo se morali učiti na pamet, ja. S takšnim pristpom so mnogim uničili zanimanje za poezijo, še preden se je lahko sploh razvilo. In ja. Za pisanje je potrebno imeti “material”. Šele takrat je lahko res odlično. Ker je iz “srca”, občutij.

  • 33. nevenka  |  7.02.2010 ob 12:24

    nevenka

    Jaz sem pa zelo vesela, da še danes znam nekaj Prešernovih pesmi na pamet. Nam so pesmi razlagali, da smo jih lažje razumeli. So pa oblikovno tako popolne, ritmične in rimajoče, da se večino zlahka zapomniš. Jaz sem samo z Uvodom v Krst pri Savici imela nekaj težav, tako da danes znam le še nekaj delčkov, nič več celega. In še vedno rada vzamem v roke njegove Poezije. Čeprav ne mislim, da je naš “največji” pesnik. Sem pa ponosna nanj, da ga imamo. In žal mi je, da je imel tako nesrečno naravo, ki ga je pahnila v tako življenje. Ostali so Soneti nesreče. Lepi soneti.

  • 34. Plujem  |  7.02.2010 ob 12:47

    Plujem

    Nevenka – Če so vam jih razlagali, ste jih lahko razumeli in videli v njih smisel. Stvari, ki so nam jih razlagali, sem tudi jaz drugače sprejela. Prisila se namreč (vsaj pri meni) ne obnese. Kdo pa je zate naš največji pesnik?

  • 35. nevenka  |  7.02.2010 ob 12:57

    nevenka

    Nimam pojma. Premalo jih poznam in zelo veliko jih je. Vedno več pravzaprav :-) Pri meni je še vedno “všeč” edini kriterij in všeč mi je več ženskih ustvarjalk. Bi bilo pošteno reči, ta in ta pesnik je bil v tem in tem obdobju vidnejši…in tako naprej. Ne vem, če bi sploh uporabila termin “največji pesnik”.

  • 36. Plujem  |  7.02.2010 ob 20:52

    Plujem

    Nevenka – Te oznake so vedno subjektivne. Tudi meni so všeč različna dela. Zaenkrat pa še nisem opazila razlik med moškim in ženskim ustvarjanjem.

  • 37. nevenka  |  7.02.2010 ob 21:24

    nevenka

    No, pač je slučajno tako naneslo, da mi je bližje nekaj slovenskih pesnic, morda zato, ker niso preabstraktne v izražanju in so dovolj lirske, da se ob njih lahko tudi zamislim in se ne prepuščam samo zmesi metaforičnih vtisov, ki se igrajo z občutji.

  • 38. Plujem  |  7.02.2010 ob 21:28

    Plujem

    Nevenka – Saj to je smisel pesmi. Da se lahko noter “najdemo”. Vsaj na nek način.

  • 39. Nick  |  7.02.2010 ob 22:31

    Plujem, ni problema, ti si šef svojega bloga in lahko s komentarji narediš, kar hočeš. Razumem, da se ti je moj tretji komentar zdel žaljiv in res je bil, vendar pa si v svojem drugem odstavku napisala toliko spornih trditev, da sem pač tako reagiral.

    Recimo “Vendar pa ravno vprašanja o njegovi smrti in vzrokih, zakaj je umrl, mečejo senco na njega in njegova dela.”

    Kakšna vprašanja, le kakšne sence, te vprašam???

  • 40. Plujem  |  7.02.2010 ob 22:43

    Plujem

    Nick – Razumem, a še vedno se mi žaljenje ne zdi primerna reakcija. Ljudje naj bi bili sposobni drugačne komunikacije, ki lahko doprinese ravno isti, če ne še boljši cilj.

    Kakšna vprašanja in kakšne sence? S tem sem mislila predvsem na tiste ljudi, ki njegova dela ne cenijo, ker se rajši ukvarjajo s težavami, ki jih je imel. Pri tem pa pozabljajo, da je tudi to bil del njega. In tudi del njegovih pesmi, ki so pomembne za razvoj slovenske kulture.

  • 41. Nick  |  7.02.2010 ob 23:10

    OK – saj si v nadaljevanju zadeve obrazložila in se Prešernu v bistvu postavila v bran. Še vedno ti sicer ni jasno, zakaj je kulturni praznik na dan njegove smrti in ne na dan njegovega rojstva.

    Tiste teorije o porazdelitvi praznikov se meni pač zdijo bolj tako tako, za lase privlečene. Ne bom sicer raziskoval, od kdaj je kateri praznik tudi dela prost dan, zame je dovolj dejstvo, da Prešeren ob rojstvu za Slovence ni pomenil nič, njegova smrt pa je zanje pomenila veliko izgubo. Saj obstajajo knjige o njegovem življenju.

    In da še enkrat ponovim – samo pri eni osebi praznujemo tako njegovo rojstvo kot tudi smrt … in ponovno rojstvo in najprej sploh še njegovo spočetje in … kaj pa vem, kako naj bi to že bilo. Me veseli, da Prešeren ni dal kaj dosti na te bajke kljub temu, da je imel župnike v žlahti.

  • 42. Plujem  |  7.02.2010 ob 23:17

    Plujem

    Nick – Da. Sem razložila in se mu postavila v bran. Zato je priporočljivo (moje) zapise brati v celoti. :)

    Je pa Lejla dobro razložila, zakaj je bil izbran ta datum.

    Glede krščanstva….naj ljudje praznujejo, kar jim paše. Jaz praznujem samo tisto, kar paše meni. Z ostalim se ne obremenjujem. Enako priporočam tudi tebi. :)

  • 43. Nick  |  7.02.2010 ob 23:31

    Hvala za dobronameren nasvet. Seveda pa MORAM praznovati, tudi kadar za to osebno ne vidim nobenega razloga – in s tem se res ne obremenjujem.

    Rad bi pa vseeno navrgel nekaj o številčnosti praznikov v decembru. Božič ni bil vedno dela prost dan, 26. december je sploh dokaj svež, 28. in 29. november pa sta se praznovala določeno število let.

    Lejla je zadevo res jasno razložila in jo podkrepila z dejstvi, težko jaz namreč poslušam neke domneve.

  • 44. Plujem  |  7.02.2010 ob 23:42

    Plujem

    Nick – Zakaj bi pa moral praznovati? Zaradi družine? Saj 28. in 29. uradno nista dela prosta. Je pa res, da ima takrat precej firm kolektivne dopuste.

    Ja. Fajn je, da da kdo podkrepi z dejstvi. In zato mi je fajn, če se v komentarjih razvije kakšna debata. Več glav več ve. :)

  • 45. Nick  |  8.02.2010 ob 00:03

    Moram praznovati v smislu praznika kot prostega dneva.

    Napisal sem 28. in 29. NOVEMBER, torej Še pomnite, tovariši. Tudi moje zapise priporočam brati natančno.

  • 46. Plujem  |  8.02.2010 ob 00:07

    Plujem

    Nick – Aja. Hm. Pa ne moreš bit takrat v službi? Se opravičujem, res sem napačno prebrala, ker si prej pisal o decembru. :) Smo bili 28. in 29. novembra frej? Za kaj pa?

  • 47. Nick  |  8.02.2010 ob 10:04

    Opravičujem se za napako – napisal sem 28. in 29. november, moral pa bi 29. in 30. Do osamosvojitve je bil 29. november največji (državni) jugoslovanski praznik, dan republike, ki se je praznoval dva dni, tako kot se še danes 1. maj in novo leto.

      29. in 30. november sta na časovni premici zelo blizu 3. decembra, zato sem ju omenil v sklopu decembra.

    In seveda ne morem na praznike iti v službo, saj je firma CLOSED. Ne da bi se zaradi tega sekiral. Praznujem pa nekaterih praznikov res ne, samo prost dan imam na tiste datume (ki pa mi morda ne ustrezajo).Kot že rečeno, se s tem ne obremenjujem, le dejstva ugotavljam.

  • 48. Plujem  |  8.02.2010 ob 11:23

    Plujem

    Nick – Sem kar pozabila na tisti praznik. Takrat sem namreč bila še otrok, pa sem praznike dojemala drugače, kot jih danes. :)

  • 49. gaj  |  9.02.2010 ob 09:14

    Sano kot pojasnilo: v zapisu “v naši krščanski kulturi” sem mogoče bil premalo natančen. Mislil sem pretekliku, namreč res bi težko trdil, da je naša današnja kultura v večini krščanska, dejstvo je da pa je naša preteklost izpred cca 100 let prežeta s krščanstvom. Pa naj začnemo s prvo zapisano slovensko besedo (Brižinski spomeniki), potem prva slovenska knjiga (Trubar), prevod celotne Biblije (Dalmatin), pa vse preko Vodnika, Prešerna, Gregorčiča pa tudi Cankarja in mnogih drugih, tudi slikarjev itd. Taka je pač naša kulturna zgodovina, polna krščanstva. Glede na našo celotno zgodovino bi pač težko bila drugačna. Naša zgodovina (seveda tudi novejša) se seveda odraža tudi v sedanjosti, morda je vplivala tudi na določitev Kulturnega praznika.

  • 50. Plujem  |  9.02.2010 ob 11:38

    Plujem

    Gaj – Krščanstvo je res preželo marsikakšno kulturo. V sedanjm času nam je lažje. Izbira vere je za večino v Sloveniji prostovoljna. Sploh pa…vera in cerkev kot institucija nimata nič skupnega. Ampak o tem bi lahko napisala že poseben post. :)

  • 51. Gaj  |  9.02.2010 ob 13:05

    “Izbira vere je za večino v Sloveniji prostovoljna.” Za koga ni prostovoljna?

    “Sploh pa…vera in cerkev kot institucija nimata nič skupnega.” To po moje ne drži, imata vsekakor kar nekaj skupnega, (če govoriva o veri v Boga in o krščanskih cerkvah kot institucije). O da, velikokrat pa se obnašajo institucije, kot da ne bi poznale evangelijev in naukov Jezusa, ampak še vedno ne moremo reči, da nimajo nič skupnega z vero. To je veliko pretirano. Debata o tem koliko pa institucije resnično sledijo Bogu pa je seveda zelo na mestu. Pa mislim ,da to tuki ni tema, mogoče pa boš res kdaj napisala poseben post :)

  • 52. Plujem  |  9.02.2010 ob 21:19

    Plujem

    V prvi vrsti za večino otrok ni prostovoljna, ker jih starši “vpišejo” (vem, da se pravilno drugače reče) k njihovi veri.

    Em, se pa stirnjam, da sem se malce nerodno izrazila s tem, da nimata nič skupnega. Pravilneje bi bilo zapisati, da nimata veliko skupnega. :) Strinjam se…dostikrat gresta vsaka v svojo smer. Ja. Bom kdaj tudi kaj o tem napisala. :)

  • 53. Nick  |  9.02.2010 ob 23:22

    gaj – 100 let ali 1000 let?

    sicer pa ena ničla gor ali dol, kenede?

    :)

  • 54. Gaj  |  10.02.2010 ob 08:00

    “V prvi vrsti za večino otrok ni prostovoljna, ker jih starši “vpišejo” (vem, da se pravilno drugače reče) k njihovi veri. “

    O tem zopet lahko na široko debatiramo, a o tem mogoče kdaj drugič, ker res ne spada sem.

    Kako kaj zdravljenje?

  • 55. Plujem  |  10.02.2010 ob 09:27

    Plujem

    :) Bom o tem ob priliki zapisala poseben zapis, ja. :)

    Glede zdravljenja – včeraj sem imela cel dan preglede. Tudi danes jih imam še nekaj. Potem pa bomo videli, kako bo naprej. Hvala za vprašanje. :)

  • 56. Gaj  |  10.02.2010 ob 09:44

    Drži se in SREČNO.

  • 57. Plujem  |  10.02.2010 ob 09:55

    Plujem

    Hvala. :)

  • 58. kinkitone  |  10.02.2010 ob 12:12

    kinkitone

    Dober članek na to temo je danes v Delu: http://www.delo.si/tiskano/html/zadnji/Delo

    Klikni na: Kulturni praznik kot uničenje starega sveta

  • 59. Plujem  |  10.02.2010 ob 13:09

    Plujem

    kinkitone – Hvala za informacijo. Bom pogledala.

  • 60. Don Marko M  |  12.02.2010 ob 16:43

    če mi je kaj pognalo lase pokonci v šoli, je bilo to obdelovanje del Dr. France Prešerna…..takrat sem ga, kot verjetno večina mulcev, tako ignoriral, da nisem prebral dejanskih razsežnosti in moči njegovih del….šele leta kasneje sem ga razumel, kot mislim, da je prav….dejansko je spisal toliko in tako dosti vzpodbudnih in odprtih besed za slovenski narod, da je že čudež, da se večine slovencev nič ni prijelo….mogoče ker je večina pač prebrala in razumela le, da je bil alkohol njegov tesen prijatelj….

  • 61. Plujem  |  12.02.2010 ob 20:11

    Plujem

    Marko – Pri nas je bila podobna zgodba. Preveč vsiljevanja s strani učiteljev in prikrivanja dejstev, ki so jih nekateri otroci prinesli od doma.

Komentiraj

potrebno

potrebno ne bo objavljen

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Dovoljeni so naslednji HTML ukazi:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback na to objavo  |  Prijavi se na RSS komentarjev


 

Februar 2010
P T S Č P S N
« Jan   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Kategorije

od 06.02.2010

tumblr visitor stats