Pomoč Unicefovim otrokom – ima kdo s tem kakšne izkušnje?

12.10.2009

Reklame za Unicef, v katerih otroci s solzami v očeh prosijo za pomoč, se me vedno dotaknejo. Danes sem znova zasledila reklamo za “Postanite starši otrok sveta“. Že dlje časa namreč razmišljam, da bi mesečno prispevala določeni znesek (druge variante pomoči mi zaenkrat še niso dosegljive).

Pred časom, ko sem ravno začela “služiti svoj denar”, mi je kolega povedal, da gre 80 % denarja, ki ga prispevamo, v administrativne namene tistih, ki z Unicefom upravljajo. Takrat se mi je kar malo uprlo “dajanje denarja”. Pa ne zaradi otrok in tudi ne, ker bi mislila, da ne potrebujejo pomoči, da ne bo kake pomote, temveč zaradi ljudi, ki na ta način služijo (čeprav imajo že dovolj). Kar nekaj afer (javnih in prikritih) je bilo že glede tega, tudi v Sloveniji.

V zadnjem obdobju (vsaj po tistem, kar pride iz medijev) se o služenju (nekaterih) v dobrodelnih organizacijah (k sreči) ne govori. Zato sem ponovno začela razmišljati, da bi se odzvala na pozive in mesečno prispevala za pomoč otrokom.

Ima kdo kakšne izkušnje s tem? Gre denar res otrokom?


Ko začnem razmišljati o teh rečeh, me postane prav sram, kako tukaj, kjer imamo dovolj osnovnih potreb za preživetje (in večina ljudi tudi drugih dobrin),  preveč stvari dostikrat jemljemo za samoumevne in pozabljamo na tiste, ki so bistvene: voda, hrana, streha nad glavo, mir itd.

Glede na velik razvoj na vseh področjih, bi (materialno) razvite države lahko poiskale način, kako pomagati ljudem, ki nimajo zagotovljenih osnovnih potreb za preživetje. Kakšen razlog botruje temu, da tega ne naredijo, ne vem. Najverjetneje pa bi ga našli nekje med zavihki: politika, finance, dobiček itd. Ampak pustimo to za kdaj drugič.


Tokrat so v ospredju otroci. Vprašanje pa je, če gre denar, ki ga prispevamo, res za njihov razvoj, hrano, šolanje in zaščito pred nasiljem. Pravijo, da za vsakih 200 EUR s ceste umaknejo 1 otroka.Tudi akcije, da darujemo preko SMS-a, so imeli. Ste kaj darovali? Če ste, kolikokrat?

Če bi vsak daroval 1 EUR (kar vsaj za večino ni prevelik strošek), bi lahko samo v RS zbrali zajeten kupček sredstev. Žal pa dosti ljudi zaradi preteklih izkušenj s samooklicanimi zbiralci “pomoči za revne”, ki so hodili od vrat do vrat (vas je obiskal kdaj kakšen tak?), ne zaupa več v dobrodelne organizacije.

Imam pa občutek, da se stvari izboljšujejo. Tako na področju pripravljenosti pomagati, kot na področju upravljanja s pridobljenim denarjem. Morda za tem stoji strožji nadzor; karkoli že je, naj bo uspešno.

Za konec pa samo še to: tistim, ki to dobrodelno delo opravljajo v dobro otrok in uresničujejo obljubljena dejanja iz reklamnih kampanj, KAPO DOL.

  • Share/Bookmark

V kategoriji dobrodelno, princi in princese, življenje

 

19 komentarjev Dodaj komentar

  • 1. Bostjan  |  12.10.2009 ob 08:52

    Ta kolega je imel kar prav, dejansko pridejo z mize do otrok samo drobtinice. Če bi bila resnično volja bi bilo marsikaj drugače, sej ne rečem da nič ne naredijo, sam vseen no. Tko da kake male zneske ni problema darovat, ne pa pretiravat ;) Tem prostovoljcem pa res kapo dol ja :)

  • 2. plujem  |  12.10.2009 ob 10:15

    plujem

    Poznaš ozadje teh organizacij? Jaz ga ne kaj preveč, razen kar slišim v okviru dela, ki ga opravljam. Da, marsikaj bi se dalo narediti, če bi bila prava volja.

  • 3. Bostjan  |  12.10.2009 ob 10:25

    Osebno niti ne, kar slišim naokrog, imam sorodnico k je kar neki dala tem organizacijam včasih, pa je pol prenehala, k denar ne gre direkt tistim k ga rabijo. Seveda ne, sam te volje ni, oziroma želja po zaslužku je vedno večja, to je pa povsod, tudi pri teh organizacijah.

  • 4. plujem  |  12.10.2009 ob 12:42

    plujem

    Na nek način je sicer logično, da se tudi aministracija plača. Upam pa vseeno, da večji delež dobijo tisti, ki potrebujejo pomoč.

  • 5. bostjanl  |  12.10.2009 ob 14:04

    bostjanl

    Sva že dva, pošteno bi bilo ne.

  • 6. Don Marko M  |  13.10.2009 ob 14:06

    nimam tovrstnih izkušenj….jim pa verjamem, da bodo za vsakih 200€ odtranili enega otroka iz ulice….tisto kartonasto maskoto mislim…. drugače pa redno prispevam brezdomcem po različnih krajih po sloveniji….sploh takrat, ko izide nova številka njih glasila Kralji ulice…..ampak tam točno vem, komu sem dal denar v roke in za kaj….

  • 7. plujem  |  13.10.2009 ob 15:59

    plujem

    Ja, saj jaz brezdomcem tudi dam. Samo ne vsem. Tistim, ki me prepričujejo za 50 centov al pa 1 EUR z lažmi (da so izgubili denarnico in nimajo za bus – zraven pa zaradi pijanosti ali zadrogiranosti komaj stojijo), ne dam. Ostalim pa. Odvisno je pa tut od odnosa. Enkrat mi je eden rekel: Guspa, mate kej drubiža? Pa preden sem odgovorila, je nadaljeval; Sej veste, da se mal pogrejemo z litrom vinčka :) . Pa sem mu dala, ker je bil iskren. :) Mi je pa kolega pravil, da je en novinar delal raziskavo in se za 1 leto prelevil v berača v zelo turističnem kraju. Ugotovil je, da imajo tam berači posebno hierarhijo, kje lahko beračijo in da obstaja boj za boljši teritorij. Kljub vsemu je v 1 letu priberačil večkratni znesek svoje letne plače.

  • 8. Don Marko M  |  13.10.2009 ob 19:53

    ta zgodba o novinarju pa mi je zelo znana…. :) …..ma saj ne dajem vsem brezdomcem vsepoprek….tistim, ki prodajajo Kralje ulice…..torej delajo….pa Rikotu v Kp ker je glavca bolj kot cel naš parlament skupaj…..pa tistim, ki so iskreni in imajo kaj pametnega povedati….če boš pa utegnila si lahko na mojem blogu prebereš prispevek Kralji ulice…..ta Unicef, sploh pa RK in Karitas pa bom dal le tako,da bom tistim otrokom osebno vročil kar potrebujejo…..

  • 9. Bostjan  |  13.10.2009 ob 21:45

    Bostjan

    No za enega takega vem tudi jaz, tip sploh ni brezdomec ampak se samo dela da je in še zelo dobro mu gre od rok, precej bolje od ostalih, pravih. Hirearhija je pa pri njih tudi ja, tako kot povsod drugod.

  • 10. plujem  |  13.10.2009 ob 22:35

    plujem

    Da. Zanimivo, ja. A to je pri nas v SLO? Jaz vem za primer iz Italije.

  • 11. Bostjan  |  13.10.2009 ob 22:55

    Bostjan

    Je pri nas to ja, v mojem kraju :D

  • 12. plujem  |  13.10.2009 ob 23:07

    plujem

    A. No, saj je turističen. Samo..kadarkoli sem gor, nikoli ne vidim brezdomcev.

    Marko, od kje pa ti poznaš primere? SLO? Bom prebrala Kralje ulice. Ja, pri teh dobrodelnih pa tudi mene skrbi, koliko denarja gre res otrokom.

  • 13. olna  |  13.10.2009 ob 23:18

    Tisto z 80%, ki naj bi šli za administracijo oziroma v žepe nekih funkcionarjev, je sicer malo pretirano. Ne spominjam se več točnih številk, tako hudo pa le ni bilo. Bile so tudi debate o tem, kaj vse so kritiki šteli k “administraciji”, da so bile številke bolj drastične.

    Od tistega škandala dalje je menda vse skupaj bolj transparentno. Vendar, če hočeš pomagati, imamo okrog nas dovolj ljudi, ki potrebujejo pomoč. Lahko jo daš kar direktno, nekomu, za kogar veš ali vidiš, da je v stiski. To se mi zdi še najbolj smiselno.

  • 14. Bostjan  |  13.10.2009 ob 23:32

    Bostjan

    Pa še res je, najbolje lahko pomagaš nelomu, ki mu daš direkt v roke. Vsaj točno veš kam je šlo.

  • 15. plujem  |  13.10.2009 ob 23:46

    plujem

    Ja. Se strinjam. Samo…problem pa obstaja tudi tam, daleč od nas. Tudi tam bi morali pomagati…

  • 16. Bostjan  |  15.10.2009 ob 11:10

    Bostjan

    Nekaj se že dela na tem, samo žal nikoli ne bo tako, da bi vsi vse imeli, velik napredek bi že bil, če vsaj lačen ne bi bil nihče. Vsega je dovolj za čisto vse, porazdelitev pa precej šepa.

  • 17. plujem  |  15.10.2009 ob 16:08

    plujem

    Ah, ja. Prave porazdelitve pa ne bo nikoli. Preveč je sebičnosti in egoizma na svetu. Včasih si želim, da bi se šla igrat politika. Če bi bila dovolj “močna”, bi morda lahko kaj naredila. Ampak…se mi zdi, da nimam dovolj potrpljenja (še), da bi se lahko pred tem igrala grde igre neumnosti.

  • 18. Špelca  |  17.10.2009 ob 08:39

    Zdravo, jaz dajem (čeprav nimam veliko, prej malo) – neposredno in naravnost tistim, ki potrebujejo pomoč v našem kraju. Moje delo mi je omogočilo, da sem se spoznala z ljudmi, ki delajo v humanitarni organizaciji. Če bi nakazala denar ali dala stvari organizaciji, bi se zagotovo en del (pa ne vem, ali velik ali majhen) izgubil. Tako pa sem jih prosila za imena in naslove tistih, ki so potrebni pomoči. Njim potem dam tisto, kar lahko sama dam in kar dobim od drugih. Te dni bova s prijateljem na papir vrgla tudi načrte za predpraznično dobrodelno akcijo. Mogoče sem naivna. Ne, zagotovo sem naivna. A verjamem, da je lahko svet lepši, kot je.

  • 19. Plujem  |  18.10.2009 ob 13:51

    Plujem

    To je dobra ideja, ja. Vendar…žal je dostikrat tako (saj v našem kraju je včasih bilo tako), da so v humanitarne organizacije prišli po pomoč tudi tisti, ki te pomoči pravzaprav niso potrebovali, temveč so v tem videli možnost zastonjskih stvari. Sramotilno. Takšne ljudi bi morali kaznovati.

Komentiraj

potrebno

potrebno ne bo objavljen

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Dovoljeni so naslednji HTML ukazi:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback na to objavo  |  Prijavi se na RSS komentarjev


 

Oktober 2009
P T S Č P S N
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kategorije

od 06.02.2010

tumblr visitor stats