Bombandiranje Lune??

10.10.2009

“Pa ne, no; pa ja ne bodo začeli sedaj še s tem.” je bila moja prva misel, ko sem že včeraj po radiu slišala o tem. Kar nisem mogla verjeti in sem se nekaj časa silila z mislijo, da so preselili prvi april.

Res, da se ne spoznam kaj veliko na astronomijo, se pa (vsaj malo bolj) spoznam na druge reči, ki so tukaj prav tako pomembne. Prva je že, od kje jim pravica, da so to naredili. Kako vedo, da njihovo dejanje ni pustilo nepopravljivih posledic? Domneva, da smo ljudje sami v vesolju, se mi že od nekdaj zdi za lase privlečena. Prepričana sem tudi, da “vedo” še za “druge”, samo tega zaradi splošnega miru ne dajo v javnost. No, saj jih razumem. Če si samo za trenutek predstavljam, na kakšen način bi novinarji sporočali novico o zunajzemeljskih bitjih, mi je vse jasno. Panika bi bila nepopisna. Ne samo, da bi tudi najbolj dobrovoljna in prijazna zunajzemeljska bitja kaj hitro označili kot nevarna, naredili bi tudi velik pomp, zasledovali in nadlegovali “prišleke” in s svojimi dejanji povzročali tudi strah med prebivalstvom.

Bombandiranje Lune pa za medije očitno ni tako zanimivo. Ne vsebujejo (še) krvi in nasilja, zato jih puščajo ob strani. Pri tem jim je seveda vseeno, kakšen vpliv ima to lahko na celotno vesolje. Napisali so sicer novico. Slišala sem tudi na radiu, vendar pompa niso naredili. Na nekaterih spletnih straneh slovenskih “pomembnih” časopisov skrbi niti ne omenjajo. Vse, kar ponujajo na prvi strani, je posnetek bombandiranja. Nekateri drugi pa so v html vrstico (al’ kako se ji reče) celo napisali “zemlja-napada-luno”.  Ja, šment, no. A se res nihče ni ustavil in vsaj za trenutek pomislil, kaj to pomeni?? In kam gre svet, da s(m)o začeli že Luno bombandirat.

In tudi to, če Zemlja priprada Zemljanom, koga so sploh vprašali, če smejo to narediti. So ugotavljali mnenje vseh nas, kaj si o tem mislimo?? Niso, seveda niso. Pa tudi upora niso pričakovali, ker s(m)o ljudje pač ovce v čredi. Morda bo (je) kdo s transparenti stal pred Nasino hišo in protestiral, a kaj je tista skupinica v primerjavi s človeštvom.

To je bilo namreč dejanje človeštva, dejanje vseh nas. Je kdo pomislil na to?

Je kdo pomislil na to, da so v našem imenu napadli nekaj, kar sploh ni naše??

In tudi, kam se zopet spuščamo, na kakšen nivo, da s(m)o začeli z nasilnimi dejanji škodovat že tistemu, kar je zunaj Zemlje?

Popolnoma se strinjam z Andrejem Moharjem, ki pravi: Najprej smo uničili svojo Zemljo, zdaj pa gremo takoj povzročat eksplozije na Luno.

Sonde, s katero bi na manj grob način “vrtali” in iskali vodo na Luni, še niso iznašli, zato so se poslužili primitivnega načina. Hm. In zakaj ne? Ja, seveda, ceneje je uporabit eksplozivo. Neumno, neumno.

Na Nasi napad ocenjujejo kot zelo uspešen“, poročajo mediji. Seveda ga. Četudi bi povzročili neznosno škodo, bi v medije podali podobno novico.Prav je sicer, da raziskujejo vesolje, o katerem pravzaprav ne vemo še skorajda nič. A ne za vsako ceno.

Ker s(m)o ljudje na te reči že skoraj apatični in se z njimi ne ukvarjamo, se takšne reči dogajajo. A vendar, če imamo za vsako figo zakon, zakaj ga ne moremo imeti tudi za take reči. Zakaj ne naredijo svetovnega zakona, ki bi predpisoval, da se morajo z dejanji, ki posegajo v vesolje strinjati vse države? V posameznih državah pa bi pred poslano odločitvijo “v astronomski center, ki bi bil eden in od vseh”, o tem seveda povpraševali vse prebivalce (in ne samo vrle poslance (tako kot običajno), ki dostikrat pozabijo, zakaj in kot kaj tam sploh so).  A to bo ob svetem nikoli. Preveč je drugih reči tukaj vmes. Začnemo pri financah; kdo bo dal koliko; končamo pa pri vodenju; kdo bo center vodil.

To je pereča problematika prihodnosti. Kajti pri “nas” se ne da skoraj nič več osvojiti. Ni več pravih tarč in ni več ciljev, ki bi bili zaradi nedosegljivosti zanimivi. Potreba ljudi po osvajajnu (in dobičku) pa kljub temu ostaja. Sedaj so jih začeli usmerjati drugam, zunaj Zemeljske oble. Saj veste, da prodajajo že parcele na Luni, a ne? Tukaj lahko spet začnemo z vprašanji: kdo prodaja, od kje mu pravica, kako bodo lastniki lahko prišli na Luno; in še in še vprašanj. Ampak – se sploh splača izgubljati čas z vprašanji, na katere ne moremo odgovoriti?

Ne, se ne. Ker peščica ljudi ne (z)more spremeniti sveta. Tukaj bi morali nastopiti mediji in povezati ljudi, da bi spregledali resnične probleme. A to za njih ni zanimivo. Ker se ne prodaja. Oz. se kaznuje. Saj vemo, kdo obvladuje novice v časopisu, a ne? Lažje je v svetu preživeti, če (s pomočjo “plave kuverte”) poročaš o plehkostih in na prvi strani, kot glavno novico, trosiš informacije o tem, kdo ga je komu potegnil, kdo si je povečal joške in kdo je kupil novo kiklo.

Žalostno je, kako gre človeštvo “navzdol” in kako vse bolj prevladujejo pohlep, zloba, nestrpnost, nevoščljivost in druge slabe lastnosti. Če želimo lepo prihodnost, bi morali krepiti dobre lastnosti, kot so poštenost, strpnost, prijaznost, vljudnost, zdrava odločnost, iskrenost in podobno. Značilnosti ljudi so namreč tiste, ki oblikujejo življenje na naši Zemlji.

Na trenutke se mi zazdi, kot da nas “nekdo” gleda od daleč in si misli. “Pa daj, poglej te neumne Zemljančke, kako so smešni; spet se neki duvajo”.

  • Share/Bookmark

V kategoriji slepi potniki, tisto moje novo Tagi: ,

 

13 komentarjev Dodaj komentar

  • 1. mayafaweks  |  10.10.2009 ob 11:26

    mayafaweks

    Ker Zemlje ne moremo spraviti v red, jo bomo le pustili gniti in se spravili živet na Luno, da bomo lahko uničili še to… Kateri planet je naslednji? Ali pa bo to kar zvezda severnica??? Pravijo da na svetu v vseh državah primankuje denarja… a za Luno razstrelt ga pa imajo.. kaj so s tem sploh ugotovili? da tista raketa dela? Hm.. morda jim je pa le ušla izpod nadzora in je NASA za javnost vse skupaj obrnila, kot nek uspešen poskus…

  • 2. Jernej  |  10.10.2009 ob 12:24

    No, ni vse tako hudo kot izgleda. Prva zgodbica gre takole: En tip pri Nasi se je spomnil: “A je sploh voda na Luni?” Drugi je verjetno dodal :”Če je, je na površini ziher ni.” Če je bil prisoten tretji, je verjetno dodal: “Kako bomo pa opravljali geodetsko sondiranje tam? To je še na Zemlji zahtevno opravilo.” In potem pride poleg en militarističen navdušenec in pravi : “Dajmo jo bombardirat!”

    Poleg tega, da so v ZDA zadnja desetletja postali zelo verzirani v bombardiranju, je to tudi eden najenostavnejših načinov, da o oni kamniti gmoti, ki nas obkroži malo več kot enkrat na mesec, kaj izvemo.

    S stališča višjerazvitega bitja, ki premore tehnologijo za medzvezdna potovanja, se še vedno le igramo v domačem peskovniku.

    Meni všečna definicija človeštva pa izvira od računalniškega programa v obliki agenta Smitha iz Matrike: “Rad bi s tabo delil spoznanje, do katerega sem prišel med svojim bivanjem tu. Odkril sem ga po naključju, ko sem poskušal razvrstit vašo živalsko vrsto. Ugotovil sem, da niste sesalci. Vsak sesalec na tem planetu instinktivno razvije naravno ravnovesje med sabo in svojo okolico. Vi ljudje pa ne. Naselite se na ozemlje in se množite in množite… dokler ne potrošite vseh naravnih virov. Edini način, da bi preživeli je, da se razširite na drugo ozemlje. Obstaja še en organizem na tem planetu, ki živi po enakem vzorcu. Virus. Ljudje ste bolezen, rak tega planeta. Vi ste kuga in mi smo zdravilo.”

  • 3. jin  |  10.10.2009 ob 13:16

    Meni se ne zdi, da bi tu kdo koga napadal. Luna je polna kraterjev in še en več ne bo ničesar spremenil. Znanstveniki pač hočejo izvedeti, če je tam voda, da bi lahko potem čez desetletja mogoče začeli postavljati oporišča.

    To se bo zgodilo prej ali slej, če ne bodo Američani, pa bodo Rusi, Kitajci, Indijci ali Evropejci. Vesoljskih programov, ki dolgoročno načrtujejo raziskovanje Lune je kar nekaj. Ljudje smo po naravi radovedni. Pred stoletji si večina še ni drznila preko morja, kaj šele, da bi sanjala o tem, da bi človek lahko poletel v vesolje. Ampak to je napredek. Ima dobre in ima slabe strani.

    Po moje bi bil svet mnogo lepši, če bi se več denarja namenjalo za raziskave, kot za orožje in vojne. Samo ameriški ‘obrambni’ proračun presega 600 milijard $, NASA pa jih dobi mogoče 20.

  • 4. mayafaweks  |  11.10.2009 ob 15:26

    mayafaweks

    Tole je zvenelo, kot da so pri NASI neznansko revni… Saj je tudi meni ušeč da delajo raziskave in tako.. a če se bo število teh kraterjev nadaljevalo, ne bomo več videli polne lune…

  • 5. plujem  |  11.10.2009 ob 15:56

    plujem

    Da, uničili smo Zemljo. In da, strinjam se, ljudje smo res bolezen tega planeta. To je pa zaradi pomanjkanja dobrih vrednot in prevladovanja slabih.

    Raziskave so že dobrodošle, a ne za vsako ceno (pa ne mislim s tem na denar). Kar se pa ameriške obrambe tiče pa….rajši ne bom začela razmišljati. Poteze, ki jih je naredil Bush, so zaznamovale svet (v negativnem smislu).

  • 6. Hruška  |  11.10.2009 ob 17:21

    od kje pa vam ideja, da so “bombardirali” luno? in da je kaj “eksplodiralo”?

    sonda LCROSS in zadnja stopnja nosilne rakete Centaur sta padli na luno.

    najprej težji in večji Centaur (11 m dolg, 3 m širok, kake dve toni težek), potem pa še sama sonda, s preko 10.000 km/h.

    oboje skupi je zarad oblike, materiala in relativno nizke brzine nardil ene tok škode kot običajni desetkilski meteoriti, ki padajo na luno po parkrat na leto.

    in, mimgrede – na luno smo zmetali že precej težje stvari, naprimer zadnje stopnje Saturnov, ki so peljali ljudi tja.

  • 7. Boro  |  11.10.2009 ob 18:41

    eee … … kdo je kaj “bombardiral”? A je res tako tezko pogledati cez planke 24ur in rtvslo?

    Saj ne, da je to (metanje predmetov v luno) edini nacin, da se kaj izve, ampak o razlogih bi se pa vseeno bilo vredno pozanimati …

    … aja, je lepse in bolj prijetno pljuvati in trositi negativizem – seveda … … in potem v naslednji objavi pisati kako se je potreba nauciti obvladovati probleme …

    lp, b

  • 8. plujem  |  11.10.2009 ob 18:58

    plujem

    Besede sem namerno pobrala pri naših “novinarjih”, ki so novico predstavili malo drugače kot ostali. A to sem ugotovila šele kasneje, ko me je prijatelj opozoril, da ni glih tko, kot sem napisala. Šla sem namreč brskat po tujih spletnih straneh in videla, da je bila stvar sicer drugačna. Kljub vsemu menim, da obstajajo drugačni načini, kot je bil ta.

    Boro, zamislila sem se nad tvojo pripombo. Verjetno takšno pisanje na nek način res trosi negativizem, čeprav to še zdaleč ni bil moj namen.

    Kar se pa naslednje objave tiče – da, treba se je naučiti obvladovati probleme. Tudi prehitro reagiranje potrebuje pozornost.

    In čeprav oguljena fraza, še vedno drži: vsak dan se kaj novega naučimo.

  • 9. nevenka  |  11.10.2009 ob 19:05

    nevenka

    Karkoli že počnejo, upam, da bo kaj koristi od tega. Nekam čudno se počutim ob ideji, da bi si Luno kdo prilastil.

  • 10. NoMercy  |  11.10.2009 ob 19:15

    AMYji itak vse zjebajo so pa še Luuni junfer “snel” :P

  • 11. nevenka  |  11.10.2009 ob 19:31

    nevenka

    A veš, Luna pripada pesnikom ne Nasi :-)

  • 12. Don Marko M  |  13.10.2009 ob 14:03

    zakaj ne bombardirajo še sonca ?…..gretje je vedno dražje….

  • 13. plujem  |  13.10.2009 ob 15:57

    plujem

    Ja, sam res je. Pa tudi ostalo postaja vse dražje. Denar je sveta vladar; je pa problem, ker je človešku um omejen, človeška neumnost pa ne.

Komentiraj

potrebno

potrebno ne bo objavljen

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

Dovoljeni so naslednji HTML ukazi:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback na to objavo  |  Prijavi se na RSS komentarjev


 

Oktober 2009
P T S Č P S N
« Sep   Nov »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Kategorije

od 06.02.2010

tumblr visitor stats